"היוקרה של המותג"

גורמים ביטחוניים: 'הפיגועים האחרונים הם כשל של שב"כ'

שורת הפיגועים האחרונים - בירושלים, באר שבע וחדרה, מעידים כך על פי גורמים ביטחוניים, על כשל מודיעיני של שב"כ; "הארגון נמנע מלעקוב אחר ערביים ישראליים, כי חוששים ליוקרת המותג" (בארץ)

ב. ניסני | כיכר השבת |
"כשל של שב"כ". ארכיון (צילום: Gideon Markowicz/Flas90)

האם שורת הפיגועים שהתרחשו בחודשים האחרונים, בירושלים, באר שבע וחדרה, הם תוצאה של כשל של שירות ביטחון כללי? כך לפי גורמים ביטחוניים בריאיון הבוקר (שלישי) ל"הארץ".

על פי הדיווח, שב"כ, האמון על פיקוח ומעקב אחר ערבים ישראלים - שמעורבים בפעילות לאומנית, אינו עושה זאת וגם לא מתחקר את כשליו למפרע.

הגורמים הביטחוניים שהתראיינו ל'הארץ', אמרו כי הפיגועים בשבוע האחרון בבאר שבע ובחדרה, הם כשל מודיעיני ומבצעי של הארגון, שנכשל באיתור אותם ערבים שמזוהים עם דאעש וארגוני טרור נוספים. הגורמים הוסיפו, כי הדרג המדיני לא מחייב את הארגון במעקב אחר פשיעה ערבית לאומנית.

ומדוע שב"כ אינו עושה זאת? לדברי הגורמים, בשל היוקרה של המותג וההבנה כי זה כמעט בלתי אפשרי לעקוב - הם מעדיפים להימנע - "כדי לא לפגוע במותג של שב"כ", עוד הם מוסיפים: "שב"כ מצויד בכלים טכנולוגיים מרשימים ומהמתקדמים בעולם - אותו הוא מפעיל מול האוכלוסייה הפלסטינית - שבלי דרכון ישראלי - כי יש לו את האישור החוקי להשתמש בכלים הללו מול אוכלוסייה שאיננה ישראלית, אך מול הערבים הישראלים, הוא מנוע מלעשות זאת ואולי זו הסיבה שהוא נמנע", כך לפי אותם גורמים.

לוחמי מג"ב רש"ט יזן פלאח ושיראל אבוקרט ז"ל רגעים לפני הפיגוע בחדרה

בכיר אחר, הוסיף ב'הארץ', העבודה ששב"כ פספס את המהומות של הערבים הישראלים בזמן מבצע שומר החומות, מלמדת משהו על הארגון, הרי איך ייתכן, שהוא לא ידע להגיד שקרוב לעשרים אחוזים מהציבור הישראלי זועם והולך לצאת לרחובות ולעשות לינץ' ביהודים בשורת ערים - הרי היינו רגע ממלחמת אחים, אך בשורה התחתונה, לאחר המבצע אף אחד לא ביקש משב"כ לבדוק את הכשלים שלו ולתחקר באופן יסודי את לכאורה המחדל של הארגון.

גורם ביטחוני אחר, הצביע ב'הארץ', על מחדל נוסף של שב"כ, בנוגע למקרה שבו עובד משק בית של שר הביטחון גנץ, הציע מידע לאויב האיראני, "התחקור של המקרה היה שטחי ואף אחד לא נאלץ לתת את הדין על המחדל הזה, איך ייתכן שארגון שאמון על הביטחון שלנו לא יודע שיש כוונה לרגל בבית שר הביטחון? באיזה עוד ארגון ביון בעולם, לא היו חוקרים כזה אירוע?!", תהה אותו גורם ביטחוני.

חוקרי מז"פ וזק"א מטפלים בזירת הפיגוע בחדרה • תיעוד (צילום: חיים גולדברג)

במשטרה טענו בפני 'הארץ', כי לא ייתכן שיוצא בחור בדואי המשתייך לדאעש ושב"כ לא שם אותו על הכוונת ולצותת לו ולעקוב אחריו, שב"כ לא יכול להגיד 'אני לא יכול לעקוב אחרי כל אחד', הוא חייב לספק תשובות ברורות יותר. ככל הנראה, אומר גורם ל'הארץ', שב"כ לא מבין את האופי של הבדואים, שהיום הם כבר מתחתנים עם ערבים מהגדה ומעזה, זה כבר לא הבדואים שלא אכפת להם מי הריבון פה וחלק ניכר מהם מעניין אותם - לנקום.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר