טרור רצחני מרים ראש

טיהור קִני הטרור נמשך, הניצול שחלף מול המחבלים מדבר

"בזכות שמירת שבת", משוכנע בזה אמרה, שניצל בנס גלוי מהפיגוע בחדרה, לאחר שהמחבלים חלפו מול פניו, בשיחה מרגשת עם 'כיכר' • טיהור קני הטרור נמשך. בימים הקרובים - עוד מעצרים (חדשות)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
הפיגוע בחדרה (צילום: מצלמות אבטחה)

יומיים לפיגוע המחריד בחדרה ושבוע לפיגוע בבאר שבע: מעצר סייענים, ותומכי ארגון הטרור דאע"ש, שמרים את ראשו בישראל, נמשך מאז ליל הפיגוע. הלילה בוצעו שוב מעצרים, ואלו צפויים להמשיך גם בימים הקרובים. בשב"כ מגבשים רשימה של ערבים ישראלים שבעבר הקרוב או הרחוק הזדהו עם דאעש ויש להם גישה לאמצעי לחימה.

אחד מהניצולים בפיגוע בחדרה, בזה אמרה, שוחח היום עם 'כיכר השבת' וסיפר על רגעי האימה. אמרה, דובר אמהרית, שהה בתחנת האוטובוס בזמן שהמחבלים פתחו במסע הרצח ביריות בחדרה. המחבלים חלפו מול פניו.

אמרה ראה את המחבלים יורים בלוחמי המג"ב ורוצחים אותם. הוא חי היום בנס. "שמעתי יריות", הוא מספר, "לקח לי רגע להבין מה קורה, ואז ראיתי את המחבלים. הייתה חיילת שעמדה לידי בתחנה. והמחבל ירה על החיילים".

רגעי הפיגוע בחדרה. אמרה חולף מימין (צילום: דוברות המשטרה)

לדבריו, "ניצלתי מהפיגוע בזכות שמירת השבת, אני שומר שבת כל שבת ואני משוכנע שזה מה ששמר עליי, ברוך השם. ראיתי מה קורה ואז הלכתי משם לצד, אני עדיין לא מאמין, זה היה לי נס״.

כפי שדווח ב'כיכר השבת', בשב"כ בודקים אם היה קשר בין המחבל שביצע את הפיגוע בבאר שבע למחבלים שביצעו אמש את הפיגועים בחדרה. יש הרבה מן המשותף לשני הפיגועים הללו: שניהם פיגועים רצחניים בביצוע פעילי ארגון הטרור דאע"ש. בשניהם המפגעים המחבלים מגיעים מיומנים למקומות ספציפיים, שככל הנראה תכננו מראש.

הבוקר (שלישי), עם תום ימי ה'שבעה', החלו בכתיבת ספר תורה בביתו של הנרצח הרב משה קריביצקי הי"ד בבאר שבע, בנוכחות בני משפחתו ומקורבים. ספר התורה יוכנס לזכרו, לבית חב"ד בשכונת נחל בקע בעיר האבות, שהנרצח הקים אותו והפעיל אותו במשך שנים רבות.

בעקבות הפיגועים הקשים, מערכת הביטחון בישראל עורכת בדיקות נרחבות במישור המודיעיני אחר אנשים שיש להם רקע של תמיכה בארגון הטרור הקיצוני. הלילה עצרה המשטרה בסיוע שב"כ 12 חשודים, בהשתייכות ותמיכה בדאע"ש באזור ואדי עארה.

הפשיטה המשטרתית,הלילה (צילום: דוברות המשטרה)

הפשיטה הגדולה נערכה על בסיס מידע של שב"כ, והיא בוצעה בפעילות משותפת של לוחמי מג"ב מהחטיבה הטקטית, שוטרי מחוז חוף וצפון ושב"כ בואדי עארה ובנצרת. הכוחות פשטו על בתיהם של 12 חשודים בהשתייכות לארגון הטרור דאעש.

במהלך חיפוש שבוצע אצל מספר חשודים, נתפסו פריטים שיכולים להעיד על תמיכה בארגון הטרור. סה"כ הכוחות ביצעו סריקות ובדיקות ב-31 בתים ומוקדים שונים. 10 חשודים תושבי ואדי עארה, עוכבו ו-2 נעצרו. החשודים והממצאים שנתפסו בזירה, הועברו להמשך טיפול שב"כ ומשטרת ישראל.

ראש הממשלה נפתלי בנט ציין אתמול כי "‏פיגוע שני של תומכי דאעש בתוך ישראל, מחייב את כוחות הביטחון להסתגלות מהירה לאיום החדש. וכך נעשה". בנט הוסיף: "אני קורא לאזרחים להמשיך לגלות ערנות", וחתם: "יחד, נוכל גם לאויב הזה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר