הפיגוע בבני ברק

הגר"ג אדלשטיין: "יכול להיות שרבי חיים נפטר אז חסר זכויות"

ראש הישיבה הגאון רבי גרשון אדלשטיין התייחס בשיחתו השבועית בכאב לגל הפיגועים האחרונים, ייחס זאת לפטירת מרן הגר"ח קנייבסקי זצ"ל והסביר במה עלינו להתחזק (חרדים)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
דברי ראש הישיבה, הערב (צילום: באדיבות המצלם)

הפיגוע הקשה בבני ברק: ראש הישיבה הגאון רבי גרשון אדלשטיין התייחס הערב (שלישי) בשיחתו השבועית בכאב לגל הפיגועים האחרונים והמצב בארץ ישראל, ואמר: "יהודים הרוגים יש, אחד תלמיד חכם הרוג, מה זה?".

"יש תפילה, 'ראה בעניינו'", המשיך ראש הישיבה, "מה פתאום זה קרה? יכול להיות שרבי חיים נפטר אז חסר זכויות, צדיק אבד".

הגר"ג המשיך ואמר: "מה אנחנו חייבים לעשות? מה חיזוק צריך להתחזק? על שלושה דברים העולם עומד, תורה עבודה וגמילות חסדים. כל אחד, לא משנה, אדם עוסק בפרנסה, לא עוסק, כל יהודי יש לו חיובים, מה שהוא יכול להוסיף תורה, להוסיף יראת שמים, מידות טובות, עסק בספרי המוסר".

עוד הוסיף ראש הישיבה ואמר: "יש גמרא 'חשוב את לאתפוסי אדרא', מי שהוא אדם חשוב הוא זוכה להיות המשפיע זכויות על עם ישראל, יש דין בצדיקים, זה מוסיף יראת שמים לציבור, הצדיק לא מפסיד מזה, הוא זוכה, צדיקים נתפסין בעוון הדור כדי לזכות את הדור, החשיבות שלו נותנת לו את הזכות לאתפוסי אדרא כדי לזכות את הדור".

בפיגוע הקשה שהתרחש ברחובות השניים והרצל בבני ברק, נרצחו חמישה בני אדם, במסע ירי אכזרי שביצע המחבל. שוטרים שזיהו את המחבל, ירו בו וחיסלו אותו - אחד מהם נפגע בחילופי האש.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר