הפיגוע בבני ברק

צה"ל פשט על הכפר ממנו יצא המחבל; אחיו נעצר

צה"ל פשט על ביתו של המחבל דיא חמארשה בכפר יעבד שליד ג'נין, ועצרו לחקירה את אחיו וכמה מבני משפחתו; במערכת הביטחון מנסים למנוע את הפיגוע הבא (אקטואליה)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
הפשיטה על כפר יעבד (צילום: לפי סעיף 27א)

כוחות צה"ל פשטו הבוקר (רביעי) על ביתו של המחבל דיא חמארשה בכפר יעבד שליד ג'נין, שביצע את הפיגוע הקשה בבני ברק בו נרצחו חמישה בני אדם. הלוחמים מחטיבת גולני, עצרו לחקירה את אחיו של המחבל וכמה מבני משפחתו.

>>> הפיגוע בבני ברק - לסיקור המלא

לצד לוחמי צה"ל נכנסו כוחות גדולים של מג"ב, בהיערכות להפרות סדר אפשריות. הלוחמים החרימו מסמכים וציוד אישי, במסגרת חקירת הפיגוע.

במשטרה ובשב"כ מעריכים ובודקים זאת במסגרת החקירה, שהמחבל חצה אתמול את גדר ההפרדה ובדרכו לבני ברק קיבל או קנה את הנשק.

עוד מעריכים במערכת הביטחון כי הסיבה שהוא בחר לבצע את הפיגוע בבני ברק היא שהוא עבד בעיר ומכיר את האזור.

היערכות לוחמי צה"ל ביהודה ושומרון בימים האחרונים (צילום: דובר צה"ל)

בשלב זה, החקירה מתמקדת בסייענים, מאיפה הוא קיבל או קנה את הנשק, איך הגיע אליו הרכב איתו הגיע עד רחוב ז'בוטינסקי ומי סייע לו.

במערכת הביטחון מעריכים בנוסף כי אין קשר בין שלושת הפיגועים האחרונים - בבאר שבע, בחדרה ובבני ברק, שגבו את חייהם של 11 בני אדם.

לצד חקירת הפיגוע בבני ברק, מתמקדים במערכת הביטחון במאמצים לאתר ולסכל את הפיגוע הבא, שלהערכתם נמצא כבר בהתארגנות.

היום הפלסטינים מציינים את "יום האדמה", ובמערכת הביטחון נערכו בכוחות גדולים, בכל הגזרות, כדי לעבור את היום המתוח הזה בשקט יחסי.

אמש הורה המפכ"ל, רנ"צ קובי שבתאי, על העלאת הכוננות במשטרה - לגבוהה ביותר, לראשונה מאז מבצע 'שומר החומות'. כל המפקדות המשימתיות המחוזיות של המשטרה יעסקו בביטחון שוטף, ואלפי שוטרי מטה יתגברו את השטח במשימות אבטחה.

בסיומה של הערכת מצב הנחה הרמטכ"ל אביב כוכבי על תגבור של כוחות נוספים בקו התפר ובמרחב אזור יהודה ושומרון.

בפיגוע בבני ברק נרצחו חמישה בני אדם, בהם: הרב יעקב שלום בן 36 ואב ל-4, הרב אבישי יחזקאל בן 29 ואב לילד קטן, השוטר רס"מ אמיר חורי ז"ל שניהל קרב ירי עם המחבל ושני אזרחים זרים. המחבל, דיא חמארשה, הסתובב עם רובה M-16 וירה לכל עבר, ורצח את הקורבנות בשתי זירות שונות.

• לתרומה למשפחת הנרצח בפיגוע הרב אבישי יחזקאל הי"ד - הקליקו כאן

  • בכתבה זו נעשה שימוש בצילומים אשר בעל הזכויות בהם לא נודע או לא אותר, בהתאם להוראות סעיף 27א לחוק זכות יוצרים. אם הנכם בעלי הזכויות שלחו הודעה על כך בצירוף הצילום המקורי לדוא''ל desk@kikar.co.il.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר