פסח, פסחא ורמאדן

כך נערכת המשטרה למתיחות הצפויה בירושלים

גל הפיגועים האחרון פסח בס"ד על ירושלים, אך במשטרה כבר נערכים לעימותים הצפויים בעיקר במזרח ירושלים, במהלך פסח, פסחא ורמאדן - שהשנה יחולו ביחד • כל הפרטים (ארץ)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
שער שכם. מקום נפיץ (צילום: Jamal Awad/Flash90)

בצל המתיחות הביטחונית החמורה ורצף הפיגועים בשבוע האחרון, במשטרת ירושלים, החלו להיערך לקראת המתיחות הצפויה במזרח ירושלים, בחג הפסח - שיחול ביחד עם הפסחא והרמאדן.

במשטרה, כך נודע ל'כיכר השבת', סימנו 110 אנשי דת מוסלמים - מסיתים, שחשודים כי ינסו להפר את הסדר במהלך חג הפסח. חלקם נלקחו לחקירה ו-17 מהמסיתים - עצורים מינהלית.

במקביל, המשטרה נערכת לעליה הצפויה של מאות אלפי יהודים לשריד בית מקדשנו - הכותל המערבי, בעיקר לברכת כהנים - וזאת לצד חג הרמאדן - אותו מציינים המוסלמים בהר הבית.

לכן, גם כחלק מהפקת הלקחים מאסון מירון, המשטרה תחלק את ברכת הכהנים בכותל ליותר מיום אחד, ובכל יום יוכלו להשתתף עד 15 אלף אנשים. כאשר במקביל משטרת ירושלים, תיערך עם כוחות משטרה בכל העיר - כדאי למנוע חיכוך ולנסות להימנע ממה שהיה בשנה שעברה.

במשטרה רואים חשיבות רבה לאפשר גם ליהודים וגם למוסלמים להתפלל בהר הבית ובכותל, ולכן מושקעים מאמצים כבירים לפריסת שוטרים בכל העיר, כדי שיוכלו להגיב במהירות שיא.

מפקד מחוז ירושלים מסביר בשיחה עם 'כיכר השבת', כי תם העידן, שבו כל צעיר ערבי יעלה סרטונים לאונים ב'טיקטוק' - והוא לא יטופל באופן מיידי, משטרת ירושלים, סורקת כל העת את הרשת ובודקת סרטונים מעין אלו. מי שיוביל את המודיעין במהלך חודש הראמדן, הוא מפקד ימ"ר ירושלים אבי כהן.

עוד מתכננים במשטרה, לווסת את המתפללים הבאים לכותל דרך מספר דרכים, במהלך השעות של תפילות המוסלמים בהר הבית, ככל שרחוב סולטן סולימן יהיה רגוע - המשטרה תאפשר נסיעת אוטובוסים לכותל.

אך במידה ויתקיימו במקום הפרות סדר, המשטרה תנווט את האוטובוסים למקומות אחרים, כדאי למנוע יידוי אבנים על אוטובוסים בדרך לכותל.

במהלך ימי השישי של חודש הרמאדן, שאז אלפי מוסלמים מגיעים להר הבית, יפעלו יותר מ-3,000 שוטרים שישמרו על הסדר באזור ירושלים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר