המאבק במחבלים

מלחמה בגל הטרור, גנץ: "אם יהיה צורך חיילים יציפו את הרחובות"

בצל הביקורת והטענות למחדלי כוחות המודיעין, שר הביטחון הדגיש ש"כל האמצעים כשרים על מנת לשבור את גל הטרור" • גנץ פירט ההחלטות מההערכה הביטחונית שקיים עם הרמטכ"ל ובכירים (ביטחון)

שלומי מלוביצקי | כיכר השבת |
שר הביטחון גנץ בהצהרה (צילום: אלעד מלכה)

שלושה פיגועים קטלניים תוך שבוע, בהם נרצחו 11 בני אדם, העלו את הכוננות הביטחונית - של צה"ל, השב"כ והמשטרה - לשיא. בהתייחסות ראשונה לטרור המשתולל בערים מרכזיות בארץ, אמר הערב (רביעי) שר הביטחון, בני גנץ, בסיום הערכת מצב בפיקוד המרכז: "ישראל נמצאת תחת מתקפת טרור רצחנית, אך כמו בעבר - המחבלים ימצאו מולם כוחות ביטחון נחושים.

"אנחנו נוקטים באמצעים הגנתיים ומבצעיים כדי למנוע עוד פיגועים. מאות רבות נעצרו ועשרות פיגועים נמנעו בתקופה האחרונה".

גנץ הסביר כי מבחינתו ומבחינת צה"ל כולו, כל הצעדים ישקלו כדי למגר את הטרור, מחשש לפיגועים נוספים: "אם יהיה צורך בכך נגייס אלפי חיילי מילואים שיציפו את הרחובות יחד עם השוטרים. כל האמצעים כשרים כדי לשבור את הגל הזה", הדגיש.

שר הביטחון גנץ לאחר הצהרתו (צילום: אלעד מלכה)

שר הביטחון סיפר על ההחלטות שיצאו מההערכה הביטחונית שקיים עם הרמטכ"ל אביב כוכבי ועם בכירים נוספים במטה הכללי: "הנחיתי להיערך לסיוע למשטרת ישראל בציוד ובתוספת כוח לוחם מצה"ל שיסייע במשימות האבטחה השונות. חתמתי על צווי מעצר מנהליים לתושבים ישראלים שחשודים בפעילות חבלנית עוינת".

עם זאת, גנץ לא ברח מהביקורת על כך שאת רוב המחבלים ישראל כבר הכירה בעבר ויכולה הייתה למנוע את צעדיהם: "אני לא מתווכח עם העובדה שאכן המפגעים האחרונים הם עם עבר ביטחוני ולא הצלחנו לעלות עליהם בזמן אבל יש מאות אחרים שהצלחנו לעצור. נקווה שיהיו כמה שפחות אירועים מן הסוג הזה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר