הבריחה מכלא גלבוע

בכירים בשב"ס, בהם הנציבה, הוזהרו בוועדה

ועדת הבדיקה הממשלתית לבריחת האסירים הביטחוניים מבית הסוהר גלבוע הודיעה היום כי החליטה להזהיר ארבעה ממלאי תפקידים בכירים בשב"ס, בהם הנציבה קטי פרי (חדשות, ארץ)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
בית הסוהר גלבוע (צילום: פלאש 90)

ועדת הבדיקה הממשלתית לאירוע בריחת האסירים הביטחוניים מבית הסוהר גלבוע הודיעה היום (חמישי) כי החליטה להזהיר ארבעה ממלאי תפקידים בכירים בשב"ס: נציבת שב"ס, תפקיד מקביל לרמטכ"ל בצה"ל ולמפכ"ל במשטרה, רב גונדר קטי פרי; סגן הנציבה ומפקד אגף הביטחון והמבצעים, גונדר מוני ביטן; מפקד מחוז הצפון, גונדר אריק יעקב; ומפקד בית הסוהר גלבוע, גונדר משנה פרדי בן שטרית.

הוועדה סיימה את שלב שמיעת העדויות הראשון. בעקבותיו - ולנוכח העדויות שנשמעו בפניה והראיות שנאספו - החליטה הוועדה להזהיר את ארבעת הבכירים. הליקויים לכאורה שבבסיס האזהרה לממלאי התפקידים הם בתחומי המודיעין, הביטחון והמבצעים, מעבר האסירים הביטחוניים בין תאים ואגפים והיבטי פיקוד שונים.

האזהרה פירושה שכל אחד מהמוזהרים עלול להיפגע ממסקנות הוועדה והמלצותיה. עם זאת, הוועדה טרם החליטה מה תהיינה המסקנות וההמלצות בסוף הדרך והאם תציע לנקוט צעדים אישיים נגד גורם כלשהו, אילו צעדים לנקוט אם בכלל, ומה מידת חומרתם אם יינקטו.

עם זאת, בהודעת הוועדה צוין כי היא נחשפה עד עתה לצדדים חיוביים רבים בעבודת השב"ס, "מלאכתם חשובה וקשה, והם ראויים להערכה רבה", נטען, "לצד זאת, נחשפו ליקויים לכאורה בפעילות השב"ס בנוגע למניעת בריחות ממתקני כליאה בכלל, ולבריחת האסירים הביטחוניים מכלא גלבוע".

כזכור, בתאריך 6.9 שישה אסירים ביטחוניים ברחו מכלא גלבוע במהלך הלילה. עם קבלת הדיווח פתחו כוחות הביטחון במצוד נרחב תוך שימוש במגוון אמצעים טכנולוגים ומודיעיניים. שיתוף פעולה חקירתי ומבצעי הדוק עם אירגוני הביטחון הוביל ללכידתם של 6 האסירים לאחר כשבועיים של מצוד נרחב אחריהם. בעקבות הבריחה נפתחה ועדה בכדי לבדוק את הכשלים שהובילו אליה.

כאמור, כעת הוועדה החליטה לשלוח אזהרות למפקדים בכירים בשב"ס שהם בעלי אחריות כוללת לכמה תחומים שנפלו בהם לכאורה ליקויים. לגבי מעורבים שלא הוזהרו, את פעולתם יהיו רשאים לבחון הגורמים המוסמכים.

בנוסף, הוחלט שלא לפרסם כעת דו"ח ביניים. הדוח הסופי של הוועדה יעסוק במכלול הליקויים ונקודות החוזק שיימצאו. נוסף על כך, הוועדה תדון בדוח הסופי בליקויים מערכתיים שאינם מצדיקים אזהרות אישיות.

השר לביטחון הפנים, עמר בר לב, הגיב להחלטת הוועדה ואמר: "בריחת האסירים הביטחוניים מכלא גלבוע היא ללא ספק כשל חמור בתפקוד שרות בתי הסוהר. לאור זאת הקמתי ועדת בדיקה ממשלתית לבחינת מכלול האירועים בבית כלא גלבוע ובשרות בתי הסוהר בכלל. הוועדה עושה עבודה יסודית ומעמיקה".

"האזהרות שניתנו הן כלי עבודה נוסף במסגרת תהליך הבדיקה וחקר האמת, לצד שמירה על זכות הטיעון והצגת מידע משלים של המעורבים", אמר, "אמתין לסיום עבודתה ולדוח הסופי, אפעל על פי המלצותיה כפי שהבטחתי ערב הקמתה".

השר הוסיף: "כמו כן, מאז הבריחה איננו שוקטים על השמרים. פעלתי ואני פועל ומבצע מאז, מהלכים רבים על מנת להבטיח שמקרה כזה לא יישנה. חשוב שלא נשכח שאירוע בריחת האסירים מבית כלא גלבוע חשף גם הזנחה ממשלתית חמורה ומסוכנת של שנים שפגעו והובילו לבעיות רבות בשירות בתי הסוהר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר