מאמר חריף

הרב לאו פנה בערבית אל מנהיגי המוסלמים: "תחושה שיש גיבוי"

"אם המנהיגים הרוחניים לא יזעקו די, הם לא יוכלו לומר ידנו לא שפכו את הדם הזה". בצל גל הטרור השוטף את הארץ, הרב הראשי הגאון רבי דוד לאו במאמר חריף בעברית ובערבית (ארץ)

דוד הכהן | כיכר השבת |
זירת הפיגוע בבני ברק (צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90)

בצל גל הטרור ששוטף את הארץ, וברקע חודש הרמדאן, פרסם הבוקר (שני) הגאון רבי דוד לאו, הרב הראשי לישראל ונשיא בית הדין הגדול, מאמר מיוחד בעברית ובערבית למנהיגי הדת המוסלמים, שבו קרא לזעוק כנגד הטרור. המאמר פורסם בעיתון "ידיעות אחרונות".

בפתח המאמר תיאר הרב לאו את הנרצחים בפיגוע בבני ברק. "מחבלים אכזריים ירו בהם מטווח אפס. דקרו, וידאו הריגה, הרסו משפחות שלמות, הטילו אסון על ילדים רבים", פתח הרב.

הרב לאו הוסיף: "החודש הזה הופך מידי שנה לאלים יותר ויותר, ותמיד נשמעת האמירה שמדובר במחבלים שעברו הקצנה דתית, ואני חושב שהגיעה העת שמנהיגים רוחניים דתיים מוסלמים יקומו ויזעקו די. כל עוד המנהיגים הדתיים המוסלמים אינם עושים זאת - התחושה היא שכביכול הדת המוסלמית מאפשרת או אפילו משבחת את הרוצחים".

בהמשך המאמר פירט הרב כי "משיחותיי עם מנהיגים פוליטיים ערביים, עם תושבים ואזרחים ערביים, הם מגנים את הרציחות הנוראיות, אבל התחושה היא שיש גיבוי או לכל הפחות שתיקה בנושא על ידי המנהיגים הרוחניים".

הרב הדגיש במאמר, שבמרכזו תמונה של הרב בביקור בבית משפחת חורי, לצדו של ג'ריס ח'ורי, אביו של השוטר שהרג את המחבל בבני ברק ונרצח, כי למנהיגים ישנה אחריות בעת הזו. "אם המנהיגים הרוחניים לא יעשו זאת כעת ולא יזעקו די הם לא יוכלו לומר ידנו לא שפכו את הדם הזה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר