היערכות ביטחונית

החשש במשטרה: פיגועים במקומות מרכזיים ברחבי הארץ

הלחץ במערכת הביטחון מתמקד בימים אלו במרכזי בילוי, שווקים, מוסדות ובריכוזי חיילים • החשש הוא מפני גורמי טרור שינסו לפגוע במקומות אלו • המשטרה פועלת ל"יצירת כוח במרכזים הגדולים" (ארץ)

חיילים מפטרלים בירושלים (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

ראש אגף המבצעים במשטרה, ניצב סיגל בר צבי, הסבירה היום (שני) בתדרוך שנתנה לכלי התקשורת, כי על פי ההערכות מוקדמות, עיקר הדגש של המשטרה וכוחות הביטחון, נתון לאבטחה במקומות בהם מתאספים המון אנשים, כגון, בשווקים, מרכזי בילוי, ריכוזי חיילים, מוסדות חינוך ובתי ספר.

על פי התדרוך, המשטרה ושאר כוחות הביטחון, נמצאים כעת בחששות גדולים, בשל המתיחות של ימי הרמאדן בשילוב גל הטרור שהחל עוד לפני הרמאדן.

לדברי בר צבי: "הפעילות של כוחות הביטחון מתמקדת כרגע ביצירת כוח במרכזים הגדולים, על ידי הוכחת נוכחות שמתבטאת עם סירנות ואורות מהבהבים בכל מקום - כי זה מרתיע, דבר כזה יכול לדחות אנשים שרוצים לעשות פיגוע חלילה. הדגש שלנו הוא על מרכזי בילוי, קהל, שווקים תחנות הסעה, ריכוז חיילים, מוסדות חינוך בתי ספר".

עימותים בשער שכם (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

עוד הסבירה בר צבי, "אנחנו נמצאים כרגע בדריכות שיא וזאת בשל שורה של אירועים שאמורים להתקיים וכן הבעיה שיש חוסר במודיעין שלם. מה שאנחנו עושים זה לייצר נוכחות מקסימלית וטווח תגובה קצר ביותר. בתקופה הזו אנחנו חופפים עם חג פסח שעומד להתחיל עם תפילות יום השישי של רמדאן, ועוד מועדים משמעותיים - וגם נפיצים מאוד".

"כחלק מההיערכות ביטלנו את כל ההכשרות והאימונים שתוכננו והשטח מתוגבר גם עלי ידי שוטרים שיושבים בדרך כלל במטה המשטרה".

לדבריה יש בידי המשטרה 15 פלוגות הכשרה וכן 1,300 חיילים שמשתלבים במסגרת המשטרה; "כל היחידות המיוחדות שלנו מופעלות לטובת הבט"ש פח"ע - ימ"ס, ימ"מ ויחידה 33. ובמקביל אנחנו גם מביאים את מערך המתנדבים למקסימום שמתאפשר לנו. וכן, חשוב שתצא מפה קריאה לציבור לבוא ולהתנדב, כי חסרות ידיים עובדות במשטרה".

"אנחנו בפעילות מוגברת", הוסיפה עוד בר צבי ואמרה, "זו פעילות ברמה ב' עם מגן 3. כאשר מצב הכוננות הבין ארגוני הוא ב' 1 – שילוב של זרועות עם שב"כ ועם כל הכוחות הביטחוניים. מצב של ביטחון שוטף מוגבר".

לגבי אמירתו של בנט, שפנה לאזרחים ואמר להם לשאת נשק, אמרה בר צבי: השימוש בנשק חייב להיות על פי דין וברישיון - כפי המתחייב בחוק ולכן כל מי שנושא נשק נושא באחריות על השימוש בו, אני חושבת שמידה ויש כוחות ביטחון בזירה האזרחים לא משתמשים בנשק. מי שמחזיק נשק יעשה את כל הבדיקות לפני שהוא מחזיק נשק ויוצא החוצה. אנחנו מוסיפים את זה על המלצת ראש הממשלה".

רח"ט מודיעין קובי זריהן שהשתתף אף הוא בתדרך, אמר: "רצף האירועים שחווינו בשבועיים שלושה האחרונים הם כתוצאה מאווירה שהלכה וקיבלה חיזוק והתלהטות לאורך זמן – הרמדאן כמובן מהווה את המוקד המרכזי לבעירה שאנחנו רואים"

"לצערי לפני רמדאן הזה חווינו שלושה אירועים משמעותיים שהביאו להתלהמות והתלהטות הרוחות של כל הצדדים. אנחנו נמצאים במתח מאוד גדול. יש היערכות גדולה מאוד".

לגבי סיכולך הפיגועים מבעוד מועד אמר זריהן: "לא ייתכן בעולם שיהיה מודיעין שמתייחס לאירוע בודד של אדם בודד זה סיכוי ששואף לאפס".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר