המאמץ הביטחוני נמשך

גנץ לאבו מאזן: "החגים צריכים להיות זמן שלום - ולא טרור"

שר הביטחון שוחח עם ראש הרשות הפלסטינית בעקבות שלושת הפיגועים וההחלטה לבלום את מלוא ההקלות ברמאדן: "רואים בחומרה את הפיגועים ונמשיך לפעול בעוצמה למניעתם" (חדשות, מדיני)

רפאל כהן | כיכר השבת |
גנץ הערב בנאומו (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)

שר הביטחון, בני גנץ, שוחח הערב (שלישי) עם ראש הרשות הפלסטינית, מחמוד עבאס, ובירך אותו לרגל תחילת חודש רמאדן. בשיחה אמר גנץ לאבו מאזן כי "החגים צריכים להיות זמן של שלום ושלווה, ולא של טרור" והוסיף כי "ישראל רואה בחומרה את הפיגועים שגבו את חייהם של 11 בני אדם בשבועיים האחרונים ותמשיך לפעול בעוצמה למניעת פגיעה באזרחים ובכוחות הביטחון".

שר הביטחון הביע את הערכתו על הגינוי שהוציא ראש הרשות הפלסטינית לאחר הפיגוע בבני ברק, והדגיש בפניו כי "ישראל נכונה להרחיב את הצעדים האזרחיים בחודש הרמדאן ולאחריו, ככל שהיציבות הביטחונית תאפשר זאת".

בתוך כך, יותר משבוע חלף מאז הפיגוע בבני ברק, שלווה בסיכול עשרות פיגועים, כולל אחד קטלני במיוחד של חוליית מחבלים מג'נין שנבלמה בליל שבת קודש, וכעת שר הביטחון, בני גנץ, מתייחס למצב הרגיש, כולל למניעת שחרור ההקלות לפלסטינים במהלך חודש רמאדן.

"בתקופה הרגישה הזו יתכן שהמחבלים הפוטנציאליים וארגוני הטרור ממתינים להורדת הדריכות שלנו כדי לבצע את זממם", אמר גנץ במהלך אירוע הוקרה לפצועי צה"ל בתל אביב. "אנחנו לא נרפה ולא נוריד את הרגל מהגז המבצעי שלנו לאורך כל התקופה הקרובה. נמשיך בפעילות המודיעין, בפעילות התקפית ובמאמצים ההגנתיים".

גנץ התבטא באשר להחלטתו לפני מספר שעות, לפיה פלסטינים בני 12 עד 40 לא יוכלו להיכנס כלל לישראל, כדי להתפלל בהר הבית במהלך החודש, עד להערכת מצב ביטחונית חדשה, שתתקיים בשבוע הבא, והבטיח: "נרחיב אותם אם תהיה יציבות ביטחונית. נמשיך לעשות כל מה שיידרש כדי לתת לאנשים לחיות חיים נורמליים וכדי להגן על אזרחי ישראל מהטרור".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר