"אינני יכולה עוד"

טלטלה פוליטית: ח"כ עידית סילמן פורשת מקואליציית בנט

יו"ר הקואליציה, עידית סילמן, הודיעה על החלטתה לפרוש מהקואליציה בראשות נפתלי בנט • "לא אוכל לתת יד לפגיעה בזהות היהודית של מדינת ישראל" • הקואליציה מאבדת את הרוב (אקטואליה)

ישי כהן | כיכר השבת |
סילמן עם רה"מ בנט (צילום: יונתל זינדל, פלאש 90)

יו"ר הקואליציה, ח"כ עידית סילמן, הודיעה הבוקר (רביעי) כי החליטה לפרוש מהקואליציה בראשות ראש מפלגתה, ראש הממשלה נפתלי בנט. בכך מאבדת ממשלת בנט-לפיד את הרוב שלה בכנסת. סילמן קראה להקמת ממשלת ימין.

לדברי ח"כ סילמן: "ניסיתי אחדות, כאחת שבאה מעולמות הטוב המשותף, עמלתי רבות עבור הקואליציה הנוכחית. לצערי לא אוכל לתת יד לפגיעה בזהות היהודית של מדינת ישראל ועם ישראל. לא הכל אתם יודעים כי ניסיתי בשקט. לא אוכל עוד להמשיך בדרך זו בשל הערכים והמקום ממנו אני באה.

"אני מפסיקה את חברותי בקואליציה ואמשיך לנסות לשכנע את חבריי לחזור הביתה ולהקים ממשלת ימין. אני יודעת שאינני היחידה שחשה כך".

סילמן הוסיפה: "הזהות היהודית של מדינת ישראל היא זכות קיומנו כאן, זה הלב שלנו, זו המהות שלנו. פגיעה, ללא כל התחשבות בציבור ובערכים שאותם אני מייצגת היא קו אדום מבחינתי. ניתן להקים ממשלה אחרת כבר בכנסת הזו".

העיתונאי עמית סגל, שדיווח לראשונה על הטלטלה הפוליטית, עדכן כי פרישת סילמן מגיעה על רקע חילוקי דעות אידיאולוגיים עמוקים עם מרכיבי הממשלה משמאל. "אינני יכולה עוד" אמרה למקורביה.

כזכור, ח"כ סילמן, תקפה בתחילת השבוע בחריפות את שר הבריאות ניצן הורוביץ, על רקע ההוראה החמורה שנתן לבתי החולים ברחבי הארץ לאפשר הכנסת חמץ במהלך חג הפסח.

"ההוראה של שר הבריאות בנוגע לחמץ בבתי החולים, פגיעה וזלזול בחברי הקואליציה", אמרה ח"כ עידית סילמן, "כל המדינה בטלטלה ושר הבריאות מוצא לנכון לעסוק בדגלים של עם ישראל".

סילמן הוסיפה ואמרה כי "יש דברים שקשורים לצביונה של מדינת ישראל והיא בעלת צביון מסורתי יהודי. לא נוכל לקחת חלק במקום שזו האמירה. קוראת לשר ולמשרד לחזור מהדברים".

סילמן הוסיפה ואמר כי "לא נוכל לאפשר לאדם כזה להמשיך להיות שר", והבהירה: "במשמרת שלי זה לא יהיה - יש כאן חצייה של קו אדום".

בעקבות דבריה, עקץ אמש ראש הממשלה את האיום שלה ואמר בהצהרה לתקשורת בהתייחסות לחוק החמץ כי: "יש לנו בחירה בדברים האלה, אנחנו צריכים לחיות פה והדרך הנכונה היא לא דרך כפייה או חקיקה אלא דרך התחשבות. לא צריך לפתוח תיקים של אף אחד כדי לבדוק אם יש שם חמץ ואנשים שאינם שומרי מצוות צריכים גם להתחשב". בנט הוסיף: "לא לשלוח מכתבים עם הוראות וגם לא אולטימטומים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר