הטלטלה הפוליטית

נתניהו על פרישת סילמן: "ימי הממשלה החלשה - ספורים"

ראש האופוזיציה פתח את הדיון המיוחד בכנסת בעקבות גל הטרור, וקרא לח"כים נוספים בקואליציה לאחר פרישת סילמן: "מחכים לכם. אתם יכולים לקנות את עולמכם בהחלטה נכונה" (פוליטי, בארץ)

רפאל כהן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-ה' בניסן תשפ"ב | 06.04.22
נתניהו בנאומו היום (צילום: ערוץ כנסת)

יו"ר הקואליציה עידית סילמן מימינה הטילה הבוקר (רביעי) פצצה פוליטית כשהודיעה על פרישה מממשלת בנט-לפיד. כעת נותרו בקואליציה 60 חברי כנסת בלבד, כך שפרישת חבר כנסת נוסף תפיל את הממשלה ותאיץ את הדרך לבחירות נוספות, או, לחילופין, לממשלת ימין בכנסת הנוכחית, בה תהיינה גם ש"ס ויהדות התורה.

ראש האופוזיציה, בנימין נתניהו, שרואה כבר את תואר ראש הממשלה מתקרב אליו שוב, התייחס לדרמה הפוליטית בדיון מיוחד בכנסת, שנערך בעקבות גל הטרור שהוביל לרצח 11 בני אדם: "בחג הפסח אנו חוגגים את יציאת ישראל ממצרים לארץ ישראל, הארץ המובטחת. היום אנו שמחים מסיבה דומה, ומברכים את ח"כ עידית סילמן על כך שקיבלה את ההחלטה הנכונה. כולנו מקבלים אותה בחיבוק חם ובזרועות פתוחות. עידית שבה הביתה - לימין האמיתי, למחנה הלאומי".

נתניהו, שמחפש את הפורש הנוסף, פנה אליהם פומבית: "יש היום בישראל ממשלה חלשה ורופסת. ימיה ספורים. אני קורא מכאן לחברות וחברים נוספים בקואליציה שליבם במקום הנכון: אנחנו מחכים לכם. נקבל אתכם בכבוד ובהערכה. אתם יכולים לקנות את עולמכם בהחלטה אחת שתציל את מדינת ישראל מממשלת החולשה. קבלו את ההחלטה הנכונה הזאת עוד היום. הצטרפו לעידית, הצטרפו אלינו, חזרו הביתה ויחד נקים ממשלה לאומית חזקה שתדאג לכל אזרחי ישראל - יהודים וערבים, דתיים וחילונים, חרדים ומסורתיים - כולם בלי יוצא מן הכלל. נקים ממשלה שתנצח את הטרור, תבלום את הגרעין האיראני, תוריד את המיסים שהממשלה הזאת העלתה, תילחם בפשיעה ובאלימות ביישובים הערבים, ותדאג לשלב את כל אזרחי ישראל בסיפור ההצלחה הישראלי".

ראש האופוזיציה פנה לראשי הממשלה, נפתלי בנט ויאיר לפיד: "אני אומר לממשלת החולשה והרפיסות: לכו הביתה. ואני קורא כאן לחברות וחברים שעדיין יושבים בקואליציה הזאת: חזרו הביתה. הצטרפו אלינו ויחד נחזיר את ישראל למסלול של הצלחה, שגשוג, ביטחון ושלום".

ח"כ שלמה קרעי, המקורב מאוד לראש האופוזיציה בנימין נתניהו, אמר בדיון בכנסת את שאיפת הליכוד - בחירות נוספות: "אסור להקים ממשלה בכנסת הזו שתישען על בני גנץ, זה שהביא עלינו את אוסלו ג' בדלת האחורית וגרם לטרור ופחד ברחובות ישראל. אסור להקים ממשלה בכנסת הזו שתישען על סער, שמכר את כל פייק ערכיו בגלל שנאה, ומחזק את בג"ץ והפרקליטות הורסי הזהות היהודית. צריך ללכת לבחירות ולהקים ממשלה לאומית, ציונית ויהודית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר