במרצ תקפו

אורבך לבנט: בלי שלושה דברים - אנטוש

יו"ר ועדת הכנסת זעם אתמול על ראש הממשלה, ודרש ממנו את ביטול גזירת המעונות של ליברמן, כינוס מועצת הבנייה ביו"ש ואת חיבור המאחזים לחשמל - בתמורה להישארותו בקואליציה (פוליטיקה)

רפאל כהן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-ו' בניסן תשפ"ב | 07.04.22
אורבך ובנט במליאת הכנסת (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

סיר הלחץ בימינה עומד לפקוע, והעובדה שכל אחד במפלגה הפך למלך מזעזע את הקואליציה: יו"ר ועדת הכנסת, ח"כ ניר אורבך, שהתלבט רבות האם לתמוך בימים שלפני הקמת הממשלה, הציב לראש הממשלה נפתלי בנט אולטימטום, במרצ השיבו, "פשרה במאחזים של העבריינים, זו כניעה לאלימות".

האולטימטום, כולל שלושה סעיפים, ובלעדיהם - ינטוש אותו ויעבור לשורות האופוזיציה. "בלי פתרון לנושאים האלו לא אוכל להישאר בקואליציה", אמר אורבך לבנט אתמול בשיחתם, במהלכה פרק זעם רב שיש לו על יו"ר מפלגתו וראש הממשלה.

שלושת הסעיפים שכלל אורבך בדרישתו הם שלושה דברים החשובים מאוד למתיישבים הדתיים, ואחד מהם גם חשוב במיוחד לציבור האברכים החרדים: 1. ביטול גזירת המעונות של שר האוצר אביגדור ליברמן, שעתידה למנוע סבסוד במעונות לזוג הורים שהאב יושב ולומד תורה. 2. כינוס מועצת התכנון העליונה ביהודה ושומרון, זאת לאחר חודשים רבים, שבימים האחרונים עברו למתקפה מצד ראשי מועצות ביו"ש שטוענים שממשלת בנט "מקפיאה בנייה". 3. חיבור המאחזים, המכונים בציונות הדתית "ההתיישבות הצעירה", לחשמל, זאת לאחר ביקורת פנימית רבה בקרב הדתיים הלאומיים על ימינה, שאישרה את חיבור היישובים הבדואים לחשמל, אך לא את המאחזים ביהודה ושומרון. ב'מעריב' דווח בשם גורמים בממשלה כי "יילכו לקראתו של אורבך".

שלושת הסעיפים שדורש אורבך מבנט מטילים על ראש הממשלה "להסתכסך" עם שלושה בכירים במיוחד בקואליציה: שר האוצר ליברמן, שר הביטחון בני גנץ ויו"ר רע"מ מנסור עבאס. יש שיאמרו גם עם שר החוץ יאיר לפיד, מפאת ההשלכות המדיניות שיכולות להיווצר מכך.

כזכור, אתמול שוחח בנט עם חברי סיעת ימינה, להוציא עידית סילמן ועמיחי שיקלי הפורשים, בקריה בתל אביב, שם ננזף על ידי החברים, ובפרט על ידי אורבך, שהיה נסער על מספר צעדים בהם נקט ראש הממשלה בשבועות האחרונים, כגון כינוי יהודה ושומרון כ"גדה המערבית".

תגובת ארגון "לוחמים לשלום": "אסור לממשלת ישראל להיכנע לאולטימטום המופקר של אורבך. המשך הבנייה בהתנחלויות היא פשע בינלאומי ועוולה מוסרית, אשר שומטת כל צידוק המוסרי ל'ממשלת שינוי'. ממשלה המבקשת להיטיב עם המצב, ולסיים את הרוע של קודמותיה, תפעל לחבר לחשמל ומים את בתי התושבים הפלסטינים בשטחי C בתור שלב ראשון, ותחדל מהמשך בניית התנחלויות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר