בשל האולטימטום

אורבך דרש, ליברמן נכנע: גזירת המעונות תידחה בשנה

שר האוצר אביגדור ליברמן נפגש עם חבר הכנסת אורבך לאחר שהציב אולטימטום לביטול גזירת המעונות והודיע לו כי הגזירה תדחה בשנה, זאת לאחר שאיים בפירוק הקואליציה (חרדים, פוליטי)

(צילום: דוברות)

אחרי שחברת הכנסת עידית סילמן פרשה מהקואליציה, הציב חבר הכנסת ניר אורבך אולטימטומים שונים בכדי שיסכים להישאר בקואליציה.

אחד מהאולטימטומים שהוצבו על ידו היה ביטול גזירת המעונות שמבטלת סבסוד על מעונות למשפחות אברכים. כעת, לאחר פגישה עם שר האוצר, הוחלט על דחיית הגזירה בשנה.

בהודעה שנמסרה לתקשורת נכתב כי "השר ליברמן וח״כ אורבך סיכמו כי יש לעשות כל מאמץ לייצב את הקואליציה ובתוך כך סיכמו על ביטול המתווה לשנת 2023 ודחייתו לשנת 2024."

"הצדדים בפגישתם הסכימו כי הפערים הם לא גדולים וכי יש לפעול במטרה לשלב אוכלוסיות בשוק העבודה ולצד זאת לשמור על ציבור לומדי התורה."

בסיום ההודעה נכתב כי "הצדדים סיכמו כי ההידברות ביניהם תימשך יחד עם שרת הכלכלה, אורנה ברביבאי, גם בתקופה הקרובה."

משמעות הדבר היא ניסיון לקרב את חבר הכנסת אורבך לקואליציה, אחרי שאיים בפרישה, ותוך ניסיון לשמר את חברי ימינה בממשלה לאחר פרישתה של סילמן.

גזירת המעונות אותה רצה להעביר שר האוצר בשנה הקרובה, הייתה אמורה לבטל את הסבסוד למשפחות של אברכים.

כאמור, מוקדם יותר היום הציב יו"ר ועדת הכנסת, ח"כ ניר אורבך, שהתלבט רבות האם לתמוך בימים שלפני הקמת הממשלה, הציב לראש הממשלה נפתלי בנט אולטימטום, במרצ השיבו, "פשרה במאחזים של העבריינים, זו כניעה לאלימות".

האולטימטום, כולל שלושה סעיפים, ובלעדיהם - ינטוש אותו ויעבור לשורות האופוזיציה. "בלי פתרון לנושאים האלו לא אוכל להישאר בקואליציה", אמר אורבך לבנט אתמול בשיחתם, במהלכה פרק זעם רב שיש לו על יו"ר מפלגתו וראש הממשלה.

שלושת הסעיפים שכלל אורבך בדרישתו הם שלושה דברים החשובים מאוד למתיישבים הדתיים, ואחד מהם גם חשוב במיוחד לציבור האברכים החרדים: 1. ביטול גזירת המעונות של שר האוצר אביגדור ליברמן, שעתידה למנוע סבסוד במעונות לזוג הורים שהאב יושב ולומד תורה. 2. כינוס מועצת התכנון העליונה ביהודה ושומרון, זאת לאחר חודשים רבים, שבימים האחרונים עברו למתקפה מצד ראשי מועצות ביו"ש שטוענים שממשלת בנט "מקפיאה בנייה". 3. חיבור המאחזים, המכונים בציונות הדתית "ההתיישבות הצעירה", לחשמל, זאת לאחר ביקורת פנימית רבה בקרב הדתיים הלאומיים על ימינה, שאישרה את חיבור היישובים הבדואים לחשמל, אך לא את המאחזים ביהודה ושומרון. ב'מעריב' דווח בשם גורמים בממשלה כי "יילכו לקראתו של אורבך".

שלושת הסעיפים שדורש אורבך מבנט מטילים על ראש הממשלה "להסתכסך" עם שלושה בכירים במיוחד בקואליציה: שר האוצר ליברמן, שר הביטחון בני גנץ ויו"ר רע"מ מנסור עבאס. יש שיאמרו גם עם שר החוץ יאיר לפיד, מפאת ההשלכות המדיניות שיכולות להיווצר מכך.

יו"ר ש"ס אריה דרעי הגיב לדיווח וכתב: "לח"כ עידית סילמן היקרה, ‏אני יודע איך עבדת קשה כל השנה לבטל את גזירת המעונות הפוגענית. ‏דעי לך, שרק המעשה האציל שעשית אתמול גרם לליברמן להתגבר על השנאה שלו ללומדי התורה ולבטל אותה. האברכים ובני משפחותיהם מוקירים לך תודה!"

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר