בעקבות גל הטרור

בנט ולפיד יציעו: שלילת זכאויות למחבלים ישראלים

ראשי הממשלה ושר הרווחה יביאו לשולחן הממשלה הצעה שעתידה לפגוע כלכלית במחבלים ובמשפחותיהם, בשל העובדה כי חלק מהמחבלים בגל הטרור הינם ישראלים (בארץ)

רפאל כהן | כיכר השבת |
זירת הפיגוע בתל אביב (צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90)

ראשי הממשלה נפתלי בנט ויאיר לפיד, בשיתוף שר הרווחה מאיר כהן, החליטו להעלות בישיבת הממשלה ביום ראשון הצעת מחליטים להקמת צוות מנכ"לי משרדים שיבחן את מדיניות הרווחה והזכאות לקצבאות של מחבלים אזרחי ישראל, זאת בעקבות גל הטרור המתמשך, כולל הפיגוע הערב (חמישי) בתל אביב.

ממסמך שהגיע לידי 'כיכר השבת', והופץ רק הלילה לשרי הממשלה, נכתב כי הצוות יורכב ממנכ"ל משרד ראש הממשלה, מנכ"לית משרד ראש הממשלה החליפי, מנכ"ל המוסד לביטוח הלאומי, מנכ"ל משרד המשפטים, מנכ"ל משרד הרווחה ונציגי היועץ המשפטי לממשלה והמל"ל.

הצוות יצטרך לגבש תוך חודשיים המלצות לממשלה, באשר לגיבוש מדיניות בקשר לשלילת זכאויות של משפחות מחבלים אזרחי ישראל, בנושאים הקשורים לגמלאות, קצבאות והטבות נוספות.

כיום ישנם מספר מקרים בהם נשללות גמלאות למבצעי פיגועים, אך בממשלה רוצים להוסיף את הכלי ההרתעתי הנוסף הזה, שישפיע גם על משפחות מחבלים.

מבדיקת היועצים המשפטיים של משרדי ראשי הממשלה, וכן של היועצת המשפטית של משרד הרווחה, עולה כי אין מניעה משפטית להחיל החלטה שכזו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר