"מי הפורש האמיתי"

שיקלי מגיב לראשונה להכרזה עליו כפורש, ופותח במתקפה

"תאוות שררה הובילה אותו למעילה חסרת תקדים באמון הבוחר". חבר הכנסת עמיחי שיקלי, שהשבוע התקבלה החלטה להכריז עליו כפורש, במתקפה חריפה על בנט (פוליטי)

דוד הכהן | כיכר השבת |
עמיחי שיקלי (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

חבר הכנסת עמיחי שיקלי מ'ימינה', שבסוף השבוע החליטו במפלגתו להכריז עליו כפורש, הגיב הערב (מוצאי שבת) לראשונה למהלך ותקף את ראש הממשלה נפתלי בנט, אותו כינה כבעל "תאוות שררה" שמעל באופן חסר תקדים באמון הבוחר.

"עם נחיתתי במולדובה במסגרת שליחות של ״איחוד הצלה״ נודע לי על הכוונה להכריז עלי כפורש", כתב שיקלי הערב, ומיד הוסיף: "ומי המכריז? מי שהפר אחת לאחת את כל התחייבויותיו האידיאולוגיות לבוחר. מי שתאוות שררה הובילה אותו למעילה חסרת תקדים באמון הבוחר".

חבר הכנסת מימינה הדגיש: "זוהי זכות וחובה להיות נאמן לדרך בה נשבענו לציבור ובה אוסיף ללכת בכל מחיר, מהטעם הפשוט, שאני איש ימין ואני לא פועל נגד הערכים שלי. אני סומך עליכם, עם ישראל, שתדעו היטב לשפוט מי כאן הפורש האמיתי".

כזכור, ביום חמישי האחרון, אחרי פרישתה של חברת הכנסת סילמן ומחשש לפרישות נוספות, החליטו יו"ר ימינה בנט וחברי הסיעה להכריז על ח״כ שיקלי כפורש. משמעות ההכרזה היא שחבר הכנסת שיקלי לא יוכל להתמודד בבחירות הקרובות בשום מפלגה קיימת, ויוכל להתמודד רק במפלגה חדשה.

מימינה נמסר כי "מאז מועד הקמת הממשלה בראשה עומדת סיעת ימינה, ועוד טרם הקמתה - בחר ח"כ שיקלי לתת גט כריתות לסיעה ולפעול בניגוד מוחלט לעמדותיה, תוך פעילות אקטיבית ומכוונת על מנת להכשיל את הסיעה, את הקואליציה ואת ממשלת ישראל".

לדברי המפלגה, "טרם הצבעת האמון בממשלה וכל שכן לאחריה, פעלו כל חברי הסיעה ושריה במטרה לקיים שיח פתוח והוגן עימו, מתוך רצון לאפשר לו ליטול חלק בפעילות הסיעה, הקואליציה ובהתוויית מדיניותן, תוך הקשבה ומתן כבוד לעמדותיו העצמאיות. אולם, מההתחלה ברור היה כי ח"כ שיקלי פועל בניגוד מוחלט לעמדות הסיעה ומתוך כוונה להכשיל את הקואליציה".

עוד אמרו בימינה כי "ח"כ שיקלי פעל באופן מקומם, על מנת להכשיל את פעילות הסיעה והקואליציה, כאשר לא נכח ברובן המוחלט של הצבעות הכנסת, בכדי להימנע מהצבעה כנגד עמדת הסיעה. בראיונות חוזרים בתקשורת הודה ח"כ שיקלי כי התנהלותו זו הינה מכוונת וטקטית במטרה לנסות להימנע מהכרזה עליו כפורש מסיעתו".

ההודעה נחתמה ב"לאור הדברים האמורים, הוחלט בסיעת ימינה לכנס את ועדת הכנסת בכדי להכריז על ח"כ עמיחי שיקלי כעל פורש מסיעת ימינה."

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר