הטקס המסורתי

הרבנות הזמינה; אביגדור ליברמן יחרים את 'מכירת החמץ'?

שר האוצר, אביגדור ליברמן, הוזמן להשתתף בטקס 'מכירת חמץ' של הרבנות הראשית, כדי למנות את הרבנים כשליחים למכור את החמץ; כחודש מאז הפניה, בלשכת ליברמן טרם השיבו אם יבוא (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
ליברמן והראשון לציון (צילום: פלאש 90; Noam Revkin Fenton/Flash90)

מידי שנה, בערב חג הפסח, מקיימים הרבנים הראשיים לישראל את טקס מכירת החמץ של מדינת ישראל ושל כל האזרחים שמינו את הרבנים למכור את החמץ שברשותם. בטקס המסורתי משתתף, בדרך כלל, שר האוצר המכהן הממנה את הרבנים הראשיים למכור את החמץ של המדינה ואף מנצל את המעמד כדי לברך את האזרחים לקראת החג.

>> רוצים למכור את החמץ שלכם? - כנסו עכשיו <<

את המכירה מקיים הרב הראשי ונשיא מועצת הרבנות, הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף. בשנה שעברה הטקס התקיים ב'היכל שלמה', שם השתתף שר האוצר דאז ישראל כץ מ'הליכוד'.

השנה, הטקס צפוי להתקיים ביום רביעי במשרדי הרבנות הראשית בירושלים, אך עד כה, טרם יודעים ברבנות האם שר האוצר, אביגדור ליברמן, מתכוון לקחת חלק בטקס או שמא להחרים את המעמד הדתי.

במידה וליברמן יחליט להשתתף בטקס, הרי שיהיה מדובר במפגש טעון במיוחד בין הרבנים הראשיים למי שהם רואים בו כמי שעומד מאחורי הקלעים של רפורמות השר מתן כהנא ורפורמות נוספות שלדבריהם גורמות להרס ולהחרבת הרבנות והיהדות במדינת ישראל.

לא הגיב. המכתב לשר האוצר

מנכ"ל הרבנות בפועל, הראל גולדברג, שיגר בחודש שעבר מכתב לשר האוצר, בו כתב בין היתר: "מעמד מכירת החמץ של מדינת ישראל מתקיים מידי שנה סמוך לחג הפסח, ובו נותן שר האוצר הרשאה לרבנים הראשיים לישראל למכור את חמצה של המדינה לנוכרי".

לאחר שעדכן על תאריך ומיקום הטקס, פונה המנכ"ל לשר: "מפאת חשיבות הנושא אודה לך מאוד באם תנחה את גורמי לשכתך לתאם עמנו את הגעתך, כך שנוכל לסיים את כל ההליכים ההלכתיים והטכניים הקשורים בנושא".

ל'כיכר השבת' נודע כי מספר שבועות מאז שהמכתב נשלח לשר האוצר, בלשכתו טרם השיבו לרבנות האם בכוונת ליברמן להשתתף בטקס ולמנות את הרבנים למכור את החמץ של מדינת ישראל.

בלשכת שר האוצר אביגדור ליברמן בחרו שלא להגיב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר