"פגיעה ברגשות העם היהודי"

שר הביטחון גנץ: "השחתת קבר יוסף חמורה ביותר"

"אירוע השחתת קבר יוסף הוא חמור ביותר. ישראל תדאג לתקן את המתחם, להחזירו לקדמותו במהירות", כך הגיב שר הביטחון, בני גנץ, להריסת קבר יוסף על ידי מחבלים (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
גנץ ואבו מאזן (צילום: אבשלום שושני, פלאש 90)

שר הביטחון, בני גנץ, הגיב הבוקר (ראשון) הרס קבר יוסף שבשכם שבוצע הלילה בידי מחבלים ערבים שחדרו אל מתחם הקבר והרסו את המקום.

לדברי גנץ: "אירוע השחתת קבר יוסף הוא חמור ביותר. מדובר בפגיעה קשה בחופש הפולחן באחד המקומות הקדושים ביותר לכל יהודי, וברגשות העם היהודי כולו, דווקא בעיצומו של החג הקדוש למוסלמים".

שר הביטחון הצהיר: "ישראל תדאג לתקן את המתחם, להחזירו לקדמותו במהירות, ולפעול בכל האמצעים כדי שמקרה כזה לא יחזור".

לדבריו: "העברתי הבוקר מסר חריף לרשות הפלסטינית - שנדרשת לתגבר את הכוחות שלה במקום באופן מיידי, ולפעול מול הפורעים והמחבלים שפוגעים ביציבות, בביטחון ובמקומות הקדושים".

ראש האופוזיציה, בנימין נתניהו, הגיב: "אני מגנה בתוקף את השחתת קבר יוסף הלילה בידי פלסטינים. זו פגיעה חמורה במקום חשוב וקדוש לעם היהודי, ערב חג הפסח. חייבים מיד לשקם את המקום ולהחזיר את השקט והביטחון".

שר החוץ, יאיר לפיד, הגיב להרס ואמר: "פגיעה במקומות הקדושים היא פגיעה בלב העמים. פגיעה בקבר יוסף, בעת חג של אחווה וקדושה היא מזעזעת. זו פגיעה חמורה לא רק בקבר עצמו אלא ברגשות העמוקים של העם היהודי. נמצה את הדין עם הפוגעים ונשקם את קבר יוסף. אני קורא לכולם להוביל לרגיעה ושקט".

תיעוד מזעזע: מחבלים ערבים הציתו את קבר יוסף

כזכור, כפי שדווח מוקדם יותר, עשרות פורעים פלסטינים נכנסו הלילה לאחד המקומות הקדושים לעם היהודי, קבר יוסף שבשכם, התפרעו במקום וגרמו לנזק רב למתחם.

בין היתר, הפורעים הציתו את חדרי המתחם שברו את המצבה שעל הקבר, הציתו את המקום, גרמו נזק לנברשת ניפצו את מיכל המים וכן שברו את ארון החשמל במקום.

יצוין כי הרס זה מתרחש שבע שנים לאחר שהוצת קבר יוסף ב 2015, אז מועצה אזורית שומרון הכניסה צוותים משלה בכדי לשפץ ולתקן את המקום הקדוש.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר