4 מפעלים נשרפו

שריפה גדולה בעמנואל; התושבים נקראו להסתגר בבתים

שריפה גדולה פרצה הבוקר (ראשון) באזור התעשייה של העיר עמנואל, בה עלו באש ארבעה מפעלים ובעקבותיה נקראו התושבים להסתגר בבתיהם, בשל מדידת זיהום אוויר חריג (חדשות)

השריפה בעמנואל (צילום: תיעוד מבצעי כב"ה יו"ש)

שריפה גדולה פרצה הבוקר (ראשון) באזור התעשייה של העיר עמנואל, בעקבותיה נקראו התושבים להסתגר בבתיהם.

צוותים רבים של לוחמי אש ומתנדבים מתחנת שומרון בסיוע חוצה מחוזות ממחוז מרכז וחוף פועלים לכיבוי השריפה, במקום, ארבעה מפעלים - בוערים, בחלקם יש מערכות סולריות שמקשות על הכיבוי ומסכנות את הצוותים שפועלים במקום.

השריפה בעמנואל (צילום: תיעוד מבצעי כב"ה יו"ש)

הצוותים פועלים לכיבוי ותיחום האש על מנת למנוע התפשטות למפעלים סמוכים אך עדיין קיימת סכנת התפשטות למפעלים סמוכים נוספים.

בנוסף, לוחמי האש נאלצו להתמודד עם פועלים שוהים בלתי חוקיים, שנמלטו לתוך המפעלים והקשו על עבודתם, ולצורך כך הוזעק כוח יס"מ של המשטרה, שפעל לפינוי הפועלים.

במקום האירוע התקיימה הערכת מצב בראשות מפקד מחוז יו"ש טפסר שיקו בר דב.

השריפה בעמנואל (צילום: תיעוד מבצעי כב"ה יו"ש)

מפקד תחנה אזורית שומרון סגן טפסר אבישי שפיר סיפר כי "עם קבלת הדיווח הוזנקו צוותים רבים מהתחנה. לאחר הדיווח של הצוות הראשון שהגיע למקום הורתי על הזנקת צוותים נוספים וסיוע חוצה מחוזות. במהלך השריפה עלו באש 4 מפעלים שבחלקם קיימים פאנלים סולאריים.

"תוך כדי פעולות כיבוי נתקלו לוחמי האש בשב"חים שברחו מכוחות הביטחון והקשו על פעולות הכיבוי, הטיפול בהם עבר לכוח יס"מ שהוקפץ למקום.

"עם הגעת צוותים נוספים למקום חולקו גזרות עבודה במטרה להגן על מבנים סמוכים. לוחמי האש ממשיכים בפעולות כיבוי נמרצות על מנת לעצור את התפשטות השריפה".

הערכת מצב בזירה (צילום: תיעוד מבצעי כב"ה יו"ש)

טפסר שיקו בר דב מפקד המחוז אמר כי "לאחר הערכת מצב שקיימתי עם המפקדים בשטח בשיתוף קציני משטרת ישראל, וכן איגוד ערים לאיכות הסביבה, הורתי על מאמץ עיקרי לבלימת התפשטות השריפה. אנו פועלים במקום בכוחות מתוגברים עם למעלה מעשרים צוותי כיבוי, וכן צוותי ניטור לחומרים מסוכנים. מאמצי הכיבוי ימשכו בשעות הקרובות ועל התושבים להיות עירניים לעדכונים".

כעבור מספר שעות, לוחמי האש בשיתוף המשרד להגנת הסביבה ערכו פעולות ניטור ברחבי עמנואל, מדידות הערכים הצביעו על ריכוז חלקיקים מזהמים בעקבות השריפה והתושבים קיבלו הוראה להסתגר בבתיהם ולסגור חלונות דלתות ופתחי אוורור.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר