מיגור קיני הטרור נמשך

חילופי אש בג'נין: אחי המחבל התנגד למעצר, נפצע ונמלט

פעם שניה ב-48 שעות: קרבות ירי במחנה הפליטים • אחיו המבוקש של המחבל שביצע את הפיגוע בתל אביב נפצע מאש צה"ל אך נצליח להימלט • החקירה נמשכת • צה"ל: "המבצע נמשך" (בארץ)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
הרכב המופגז בג'נין (צילום: ערבי)

כוחות מיוחדים של צה"ל נכנסו היום (ראשון) אל מחנה הפליטים ג'נין ופתחו באש לעבר רכב שחלף במקום. כך לפי דיווחים פלסטינים. במהלך חילופי האש נפצע אחיו של המחבל שביצע את פיגוע הירי המחריד בתל אביב בסוף השבוע, בו נרצחו שלושה יהודים, אך הצליח לברוח.

אחיו של המחבל, וכן אביהם, כפי שדווח ב'כיכר השבת', חשודים בסיוע למחבל. ההערכות הן כי הם ידעו על הפיגוע אך לא עשו מאום כדי לעצור אותו.

מדובר צה"ל נמסר כי "לפני זמן קצר זוהו בכפר דיר עז׳אלה בסמוך לג'נין, כלי רכב חשודים בסמוך לבית המחבל שרצח שלושה אזרחים בתל אביב. על סמך מידע מודיעיני היו ברכב שני אחיו של המחבל.

לוחמי צה"ל שהוזנקו לנקודה, ירו לעבר גלגלי הרכב. זוהתה פגיעה והוא נמלט. במהלך הפעילות, הכוחות ירו לעבר חשוד נוסף שהיה במרחב וירה לעבר הלוחמים מאופנוע. זוהתה פגיעה".

אתמול (שבת) בשעת בוקר מוקדמת, נכנסו כוחות מיוחדים של צה"ל לג'נין ופתחו באש לעבר מחבלים. במהלך חילופי האש נהרג פעיל ג'יאהד ונפצע מבוקש שב"כ נוסף. הכוחות חיפשו את אביו של המחבל, אולם הוא ברח ולא היה בבית.

במקביל, נמשכת גם היום (ראשון) חקירת פרטי אירוע הירי בתל אביב. על פי החקירה עולה כי את רוב שלבי מסע הרצח הוציא המחבל חאזם לבדו. בבוקרו של יום חמישי חצה את גדר ההפרדה דרך אחת ממאות הפרצות, הוא הגיע אל אום אל פאחם כשברשותו אקדח מסוג FN וקופסה עם 50 כדורים אותה השליך בדרך.

בהמשך נסע מאום על פאחם לתל אביב בתחבורה ציבורית, שם בחר את מקום הפיגוע. בערב הוא פתח באש לעבר יושבי בר 'אילקה' רצח שלושה והחל במסע הבריחה. הוא אותר במסגד ביפו, ועל פי ההערכות התכוון להמשיך במסע ההרג אחרי תפילת הבוקר במסגד, כזכור, הוא חוסל במקום לאחר קרב יריות מול לוחמי השב"כ.

על פי החשד של כוחות הביטחון, אחיו של המחבל הוא מי שהסיעו לקו הגדר בג'נין, ואביו ידע על רצונו לבצע את הפיגוע אך לא עשה דבר על מנת למנוע זאת, כאמור, שניהם נמצאים בראש הרשימה של כוחות הביטחון אך לא ברור עד כמה יוכלו לסייע בחקירה עצמה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר