"לאן הולכים היום?"

אטרקציות בחינם וכמה עולה חופשת פסח? • צפו

במסגרת 'התוכנית הכלכלית' יצא משה מנס לבדוק את העלויות של מלון לחג הפסח בארץ ובעולם • הוא גם ביקר בכנס התיירות וחזר עם רעיונות לאטרקציות חינם לכל המשפחה • צפו (הכלכלית)

משה מנס | כיכר השבת |
פינת הצרחנות (צילום: מתוך התוכנית הכלכלית)

אבא שלי תמיד היה אומר: 'אשרי יושבי ביתך'. בטח בפסח, חג שיש רבים שמקפידים להישאר בו דווקא בבית, בגלל הכשרות, המנהגים ואופיו המשפחתי של ליל הסדר - "והגדת", שלא תמיד מתאפשר במלון.

אבל אם כן החלטתם לצאת, לחסוך בעבודת הניקיונות הסיזיפית - כמה יעלה לכם, ובכלל כמה יעלה לכם לטייל בחג הזה?

חילקנו את הכתבה לשלושה - 1. כמה יעלה לכם מלון בארץ? 2. כמה יעלה לכם מלון בחו"ל? 3. אם נשארתם בבית כמה יעלה לכם אטרקציות ומה יש לעשות בחינם?

שיהיה ברור: זה כמעט בלתי אפשרי לעשות השוואות, שכן יש מלונות רבים ברמות שונות וכל אחד מהם מציע דברים אחרים, אבל הנה כמה דוגמאות למקומות עם כשרות מהודרת, בהן בדקנו את העלות למשפחה של הורים עם חמישה ילדים.

בקיבוץ חפץ חיים - בהשגחת העדה החרדית. כולל תוכניות והפעלות למבוגרים והילדים לכל החג. העלות: 38,238 ליחידה גדולה (מחולקת לשני חדרים).

במלון כינורות בהשגחת הבד"צ ומלון אריסטוקרט בטבריה בכשרות הרב לנדא - עולה כ-41 אלף שקל.

בקיבוץ לביא - העלות היא כ-54,400 שקלים. יש עוד מקומות פופולריים במחירים דומים. כינר, מלון יערים, מעלה החמישה - אבל אתם צריכים לדעת שיש גם בתי הארכה שזולים משמעותית. אגב, יש אחד שסיפר לי שהוא דווקא מעדיף בית הארחה בגלל המרחבים.

בואו נעבור לחו"ל, שם עוד יותר קשה להשוות והמחירים קופצים משמעותית. לחופשה בצרפת או איטליה עם כל המשפחה תתכוננו להיפרד מ-70,000 שקלים.

גם במקרה הזה התקשיתי למצוא פרמטר להשוואה כי יש חופשות ביעדים רבים ובמלונות ברמות שונות, אבל המכנה המשותף הוא שבשלב הזה רוב המקומות מלאים כבר: דובאי, קארפטים, כריתים, קפריסין, מרוקו, פראג, קפריסין, איטליה.

אך מתברר כי יש יעדים זולים בהתארגנויות שונות, בין אם זה ביוון - שם קבוצה של חרדים משכירים ווילות בזול ובין אם זה בטביליסי שבגיאורגיה - שם שתלמו 35 אלף שקל לכל המשפחה. שאלתי את אחד המארגנים, איציק דוידוביץ, "מה זה כולל?", והוא ענה שזה כולל טיסות, העברות, מלון, וארוחות כשרות למהדרין + טיולים עם הדרכה בעברית ואטרקציות. יותר זול מאשר בארץ! אלא שהכל כבר סגור, כן. וזה עדיין 35 אלף שקל.

אז מה עושים בפסח? לאן הולכים?

הלכתי לוועידת 'לתור', כנס התיירות החרדי. שם היו אין ספור אטרקציות שונות ומשונות - החל ממרכז מבקרים של סופרי סת"ם ועד לצניחה חופשית.

הנה כמה רעיונות ומחירים, גם כאלו שלא ידעתי שקיימים, כמו גלישה על חול ואטרקציות במחירים גבוהים ונמוכים עם הנחות לקבוצות ומחזיקי קופונים: ריינג'רים וטרקטרונים, מצנחי רחיפה, כדור פורח, מטווח, השכרת אופנים, ספורט אתגרי, פינות חי וגני חיות, החלקה על קרח, טיולי שטח ועוד.

האמת חייבת להיאמר. חופש לא חייב להיות יקר!

שאלתי גם את הציבור מה עושים? וכך כותב לי יוסף בהר:

"יום 1-2 כינרת, רביצה; יום 3 - מסלול, סובב כינרת (חלק ממנו, 4 ק"מ). לינה בכינרת; יום 4 - נחל תנינים, לינה אצל ההורים; יום 5 - נחל בוקק, ים המלח, לינה במצדה מזרח; יום 6 - מצדה בזריחה והביתה".

לא רק שזה סופר גזעי ומיוחד, הוא גם עשה טבלת הוצאות. כמה כל זה עלה לו: אוכל - 642; חניה - 152; כניסות לאתרים - 212; בסך הכל 1006. יוסף אתה השראה!

אני לגמרי בעד וזה הרבה כתבו לי: ביקורי משפחות, נסיעה לירושלים, רכבת קלה, עיר העתיקה, כותל, מערת המכפלה, לבני ברק, לים. למעיין. דברים שלא עולים כסף. ובינינו, אין שכונה שאין לידה איזו חורשה או ואדי שאפשר לצאת אליו.

זה מתאים גם לנתונים שנמצאו בסקר של מכון 'נתוני אמת' בנושא: 62% מהציבור החרדי נוהג לעלות לירושלים בחול המועד (בעיקר חסידי וליטאי). 30% מהציבור מעדיף בילוי של יציאה לפארקים, טיולי מים וטבע. 30% מעדיף ביקורי משפחות אך 15% מעדיפים להישאר בבית, 8% חופשה בחו"ל ורק 2% הולכים למוזיאונים וסיורים בתשלום. מה שמתחבר עם ההכנסה הכלכלית.

לסיכום: אם יוצאים מגיעים למקומות נפלאים, שלחו אלינו מקומות מיוחדים לבילוי לחג הפסח שרק אתם מכירים - למייל desk@kikar.co.il או היישר ל'פניות תוכן'.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר