"טרגדיה"

שר הביטחון גנץ מגבה את הקצין שירה למוות ביהודי: "פעל נכון"

על רקע גל הטרור בישראל והאירוע הקשה באשקלון בו נורה יהודי בעל רקע נפשי למוות לאחר שחטף נשק לחיילת, שר הביטחון, בני גנץ הבהיר כי הוא מגבה את המפקד שירה (ארץ)

ב. ניסני | כיכר השבת |
(צילום: Olivier Fitoussi/Flash90)

על רקע גל הטרור בישראל והאירוע הקשה אמש (ראשון) באשקלון בו ירה מפקד חטיבת בנימין, אל"מ אליאב אלבז ביהודי בעל רקע נפשי למוות לאחר שחטף נשק לחיילת, שר הביטחון בני גנץ התייחס לאירועים האחרונים.

גנץ הבהיר כי הקצין שירה זוכה לגיבוי מלא, הוא הסביר כי "בסוף התברר שזאת טרגדיה. בגלל שהייתה חטיפת נשק, הוא פעל נכון והתערב".

הוא הסביר את אופי הפעילות בשטח: "אנחנו רוצים שיהיו כמה שיותר כוחות בשטח כך שאם לא נצליח למנוע פיגוע נוכל לפחות לעצור אותו כמה שיותר מהר".

בהמשך התייחס לגל הטרור שתקף בשבועות האחרונים: "אנחנו רואים תופעה של רצף אירועים מזה כבר תקופה של למעלה משבועיים. אני לא יכול להגיד שהשטח נסחף אחרי האירועים האלה, אבל ארגוני הטרור לא מצטערים על מה שקורה ואלו תופעות חמורות ביותר. אנחנו ממשיכים להפעיל את הכוח שלנו גם בצורה תקיפה וגם בצורה אחראית".

אמש אישר הקבינט המדיני-בטחוני את תוכניתו של גנץ לבניית 40 קילומטר נוספים של מכשול בקווי התפר בעלות של כ-360 מיליון ש"ח, גנץ התייחס לכך ואמר: "במסגרת המאמץ ההגנתי, תגברנו את השטח בהרבה מאוד כוחות - בישראל, באיו"ש ובתפר, והדבר הזה יימשך".

"אנחנו מתחילים במאמץ הנדסי לשפר את המצב הקיים בשטח כרגע", הוסיף, "כמו שאתם בוודאי יודעים קיבלנו אתמול החלטה לקדם שני מכשולים, אחד בצפון ואחד בדרום. פעילות הבינוי תצא לדרך בהקדם האפשרי".

בהתייחס למתיחות בג'נין אמר: "אנחנו משתדלים לבדל בין האוכלוסייה לבין מבצעי הטרור ובין הסביבות הגיאוגרפיות השונות. אנחנו יודעים שבאזור ג'נין יש הרבה פעילות טרור ולכן האזור הזה הוא תחת פעילות מקיפה כולל פגיעה כלכלית". אך גנץ הבהיר כי "ביתר האזורים אנחנו מאפשרים את המשך החיים, המשך הפולחן, המשך שגרת החג".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר