"זו המתנה"

120 שנה לרבי: זו ההחלטה שקיבלו בחב"ד

עשרים ושבע שנים אחרי פטירתו של הרבי מליובאוויטש, בחסידות חב"ד החליטו להקדיש את יום הולדתו ה-120 לגיוס מאה ועשרים אלף יהודים בעולם שיקבלו על עצמם מעשה טוב (חרדים)

שלמה מן | כיכר השבת |
חסידי חב"ד, תמונת אילוסטרציה (צילום: Nati Shohat/Flash 90)

במלאות 120 שנים להולדתו של הרבי מלויובאוויטש זצוק"ל, שאותו מציינים היום (שלישי) רבים בעולם היהודי, החליטו בתנועת חב"ד העולמית לגייס 120 אלף יהודים ברחבי הגלובוס שיקבלו על עצמם מעשה טוב אחד כמתנה ליום הולדתו.

מדובר במבצע המתפרס על פני 100 מדינות שונות ברחבי העולם, באמצעות שלוחי חב"ד הפועלים בהן, בשפות עברית, אנגלית, ספרדית, רוסית, צרפתית ופורטוגזית.

גורמים בחב"ד אומרים כי מדובר בפרויקט ייחודי וראשון מסוגו, העושה שימוש ברעיון של אתרי צדקה המשמשים כפלטפורמה למימון המונים לארגונים ועמותות שונות. "זו הפעם הראשונה שנעשה שימוש בפלטפורמה הזו שלא למטרת גיוס כספים אלא למטרת גיוס מעשים טובים".

מי שירצה לבחור מצווה יוכל לבחור בין 6 מצוות עיקריות שנבחרו בקפידה: עזרה לזולת, לימוד תורה, נתינת צדקה, קריאת 'שמע ישראל', הדלקת נרות או הנחת תפילין, אך ניתן לבחור גם בכל מצווה אחרת.

הרב משה קוטלרסקי סגן יו"ר 'המרכז לענייני חינוך', הגוף שהקים הרבי ואחראי על מפעל השליחות של חב"ד אומר: "מדובר במצוות קלות שנחשבות לעיקריות ובסיסיות ולכן בחרנו בהן. הרעיון העומד מאחורי המיזם מתבסס על פסק הרמב"ם: 'צריך כל אדם שיראה עצמו כל השנה כולה כאילו חציו זכאי וחציו חייב. וכן כל העולם חציו זכאי וחציו חייב ...עשה מצוה אחת הרי הכריע את עצמו ואת כל העולם כולו לכף זכות, וגרם לו ולהם תשועה והצלה'.

"הרבי תמיד הדגיש את הנקודה כל יהודי הוא שליח של אלוקים להביא את התורה והטוב למישהו אחר, למרות שנראה שמדובר במעשה קטן, הוא מצטרף למעשים טובים רבים. אם כל אחד מאיתנו ייבחר במשהו אחד, נוכל להכריע את כף המאזניים ולהביא לעולם את הגאולה. בעידן הנוכחי, כשהפיגועים בישראל הופכים לדבר שבשגרה ועשרות מיליוני בני אדם נמצאים בסכנה באוקראינה, עלינו לעשות משהו כדי לשנות את המצב".

בחב"ד פנו לשורת ידוענים שאמורים לכתוב היום על המיזם ועל המצווה שלקחו, ולדבריהם "מדובר בגברים ונשים מכל קצות הקשת, ימין ושמאל, דתיים ושאינם. הצד השווה שבהם הוא רצונם לתת מתנה לרבי ולעם ישראל כולו ולפעול להבאת הגאולה במהרה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר