יורה לכל הכיוונים • צפו

אלי אבידר: הרוטציה לא מעניינת את בנט, הוא לא מחוייב

התפוררות ממשלת בנט-לפיד; המתקפה החריפה על רה"מ נפתלי בנט; הביקורת על ההסתה של איווט ליברמן והסלידה מבנימין נתניהו • השר לשעבר, ח"כ אלי אבידר, בריאיון חג לישי כהן (המגזין)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: אבורמי לינשה)

שנה סוערת עברה על ח"כ אלי אבידר, הפוליטיקי שעמד בחזית 'הפגנות בלפור', חגג את הפלת שלטון נתניהו, נפרד מיו"ר מפלגתו אביגדור ליברמן, מונה לשר בממשלת בנט-לפיד, התפטר מתפקידו וחזר לכנסת, תוקף בחריפות את ראש הממשלה אך מתחייב שלא לסייע להחזרת שלטון נתניהו. ח"כ אלי אבידר, הוא האורח שלנו הערב לריאיון חג באולפן 'כיכר השבת'. צפו בריאיון המלא.

כותרות מהריאיון

ההסתה של איווט ליברמן נגד החרדים: "אני רשום בסיעת 'ישראל ביתנו', חברות יש ב'אגד', השתנה המצב מאז הקמת הממשלה. האמירה 'לשלוח את החרידם על מריצות למזבלה' זה לא מתחום הערכים שלי, בחיים לא הוצאתי דבר כזה מהפה, זו הייתה אמירה לא מוצלחת, זה פגע בנו, גם חילונים גמורים לא אהבו את האמירה הזאת. אני מתנער מהאמירה הזאת, מתנגד, היא גם לא עשת טוב".

הרכב הממשלה: "הדבר שהיה צריך להיות בממשלה הזאת, הייתה צריכה להיות מפלגה חרדית, זאת ממשלה היסטורית. הווטו של ליברמן יירד, ייעלם בשניה, פוליטקה זה לא הצהרות. ממשלה היסטורית שיש בה, ימין , מרכז, שמאל, ערבים, הייתה יכולה להיות מפלגה חרדית,זאת יכלה להיות ממשלת שינוי אמיתית, לצערי ההיצמדות הזאת לנתניהו - אני לא מבין אותה".

הביקורת על הממשלה: "אני תוקף את הממשלה הזאת מטעם פשוט, מעטות ההזדמנויות שאתה מקבל בהשגחה עליונה את ההזדמנות להרכיב ממשלה כזאת, מה עשית נפתלי בנט כדי להקים את הממשלה, זה כאילו מישהו מהשמיים סידר את הקמת הממשלה, תתעלו".

ראש ממשלה עם חמשה מנדטים: "זה לגיטמי, זה לגיטימי בוודאי. לא לגיטימי שראש הממשלה הקודם הרס את המדינה בגלל המשפט שלו. זה אכן פותח מצב של סחטנות. זו הסיבה שיושב מולך ח"כ שמעולם לא סחט תפקיד. אמרתי מהרגע הראשון שלא אפיל את הקואליציה הזאת".

נפתלי בנט: "אנחנו לא יושבים כבר הרבה זמן, ישבתי איתו פעמיים לישיבות עבודה, היו ישיבות די קשות, הבעתי ביקורת כפי שאני רואה. על ההזדמנות שיש לו, כאילו משמיים נתנו לו את האפשרות להיות ראש ממשלה היסטורי מאז קום המדינה, של כל כך הרבה זרמים, כל כך הרבה מפלגות, הוא לא התעלה לפוטנציאל הזה, הוא מתעסק בעצמו, כשאתה מתעסק בעצמך - החכ"ים שלך אוכלים קש כל הזמן, הם רואים שהוא דואג לעצמו אז הם ידאגו לעצמם, זו הסיבה שהתפרקה לו המפלגה".

ח"כ אלי אבידר באולפן 'כיכר השבת'

לדבריו: "ממשלה תתפרק ברגע שאנחנו לא נעמוד בציפיות של הציבור שלנו, המפלגות הליברליות הן פשוט נאיביות, הן לא מספיק פוליטיקאיות. ממשלה אחרת בשם של מישהו שאתה לא אוהב שאני מזכיר (נתניהו. י-כ) הוא גם עם 30 ח"כים בקואליציה היה מצליח להחזיק את הממשלה".

לבנט אין את הכישרון?

"אני חושב שהוא לא התעלה לפוטנציאל, הוא היה צריך להחזיק את המפלגה שלו, מפלגה של שישה מנדטים הוא לא הצליח להחזיק. מה זאת אומרת 'עידית סילמן סיפרה לי שהיא עוברת לחצים קשים', מה עשית? היא סיפרה לך והלכת לישון? סיפרה לך והלכת לתווך בין רוסיה לאוקריאינה? הוא תקף אותה, זה מה שנקרא 'גאון'.

"מה עשית כששמעת שתוקפים את הח"כים שלך? הלכת להצטלם עם ביידן? אם אין לך את המפלגה שלך - אין לך ממשלה, מה לא הבנת בדיוק? התעסקת בעצמך, , או שמבחינתו להיות ראש ממשלה זה מה שחשוב ובזה זה מסתיים והוא רק מושך זמן. זה כישלון שלו, זה כישלון שלו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר