עזה מאיימת

אחרי העימותים והאיום על בנט: 50 אלף מוסלמים בהר הבית

בצל המהומות האלימות בהר הבית, חבר הכנסת גנאים מרע"מ מאיים במכתב ששיגר לבנט בפרישה מהקואליציה אם לא תופסק פעילות כוחות הביטחון • סמוטריץ': "דרישות חצופות ומסוכנות" (פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
ההמונים בהר הבית, היום (צילום: ערבי)

מתיחות נוספת בקואליציית בנט: חבר הכנסת מאזן גנאים מרע"מ מאיים היום (שישי, ערב פסח) לפרוש מהקואליציה על רקע המהומות במסגד אל אקצא במזרח ירושלים.

כזכור, בשעות האחרונות מאז שעות לפנות בוקר, כוחות משטרה בפיקוד מפקד מחוז ירושלים, פעלו לפיזור הפרת סדר אלימה מאוד בהר הבית במהלכה מאות מתפרעים הפרו את הסדר, יידו באופן ממושך אבנים וזיקוקין לעבר כוחות המשטרה ולכיוון גב הכותל המערבי בירושלים.

חלק ממפרי הסדר והמתפרעים האלימים התבצרו בתוך המסגד תוך קריאות הסתה והתפרעויות אלימות שכללו ידוי אבנים בלתי פוסק לעבר השוטרים - מצב שלא מאפשר למתפללים מוסלמים לקיים את תפילות יום השישי השני של הרמדאן ובכך הם פוגעים בעיקר בציבור גדול של מוסלמים המבקש להגיע במהלך היום לתפילות בהר הבית.

השוטרים פעלו עם אמצעים לפיזור הפרות סדר להדיפת פורעי החוק ומפרי הסדר. מהמשטרה מסרו כי לצד זאת, התקיימה הידברות וניתנו אזהרות והזדמנויות רבות במשך זמן ממושך לפיזור עצמאי והפסקת הפרת הסדר האלימה, אולם ללא הואיל.

במכתב ששיגר גנאים לראש הממשלה נכתב: ״הריני להודיעך כי במידה ולא תופסק פעילות כוחות הביטחון במסגד אלאקצא המבורך לאלתר אני רואה את עצמי מחוץ לקואליציה".

לדבריו, "ממשלה שמתנהגת באופן כזה בתוך כותלי מסגד אלאקצא ‏הקדוש אין לה זכות קיום. מכל מקום אני קורא לך לפעול מיידית להרגעת הרוחות בכדי לאפשר לכל הדתות לחגוג את חגיהם בשקט ובשלווה״.

הציונות הדתית בראשותו של בצלאל סמוטריץ' הגיבה: "אם בנט יכנע לדרישות החצופות של מאזן גנאיים ויסיג את שוטרי משטרת ישראל מהר הבית, יהיה ברור שוב שבנט מוכן לסכן את ישראל ולתת לתנועה האיסלאמית לשלוט בירושלים רק כדי להיות ראש ממשלה".

  • בכתבה זו נעשה שימוש בצילומים אשר בעל הזכויות בהם לא נודע או לא אותר, בהתאם להוראות סעיף 27א לחוק זכות יוצרים. אם הנכם בעלי הזכויות שלחו הודעה על כך בצירוף הצילום המקורי לדוא''ל desk@kikar.co.il.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר