המהומות בהר הבית

לחץ כבד על חברי רע"מ לפרוש מהממשלה

בצל המהומות הקשות בהר הבית, המופתי וחברי מועצת השורא של רע"מ, לוחצים על חברי המפלגה לפרוש וזאת בשל "תקיפת המקומות הקדושים של האסלאם" (חדשות, אקטואלי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
מנסור עבאס (צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90)

כפי הצפוי: למרות שברע"מ התחייבו לעסוק בנושאים אזרחיים בלבד, היום (ראשון), ההנהגה הרוחנית הגבוהה דורשת מחברי המפלגה לפרוש מהקואליציה.

הרקע לדרישה הזו, בשל המהומות שפרצו מיום שישי האחרון בהר הבית והמשיכו היום בעוצמה - תוך שערבים תוקפים יהודים - שהלכו עם טליתות.

על פי הדיווח של איש התקשורת פאלח חביב, כרגע ישנה ישיבת חירום של בכירי רע"מ, לדבריו, "גורמים בכירים מדווחים לי שמתקיימת כרגע ישיבת חירום להערכת מצב ברע"מ. הגורמים מדגישים שיתקבלו החלטות פוליטיות שינבעו מתוך אחריות קולקטיבית עבור כל החברה הערבית: נפעל מתוך אחריות עבור בני עמנו. הימין הקיצוני מנסה להחזיר את נתניהו ובן גביר לשלטון על ידי שריפת כל האזור".

המופתי של רע"ם, השייח' מוחמד סלאמה חסן, היה הראשון לקרוא הבוקר לפרוש מהקואליציה, וזאת בשל "תקיפת המקומות הקדושים בפלסטין השייכים לאיסלאם", כך לדבריו.

בראיון לרדיו נאס, אמר המופתי: "אנחנו כבר סבלנו מספיק ממשלת בנט הפושעת, אנחנו צריכים לקבל החלטה היום שתחייב את מנסור עבאס ורע"מ לפרק את הממשלה".

"לדברי המופתי בריאיון: "מסגד אל-אקצא, הוא קו אדום ואין ליהודים שום בעלות עליו".

גם יו"ר רע"ם לשעבר וחבר מועצת אל-שורא, אבראהים סרסור, קורא בימים האחרונים וביתר שאת היום, לפרוש מהקואליציה.

לדברי סרסור, "הממשלה הזו פשיסטית בדיוק כמו קודמותיה, לכן אני קורא לפרק את הממשלה באופן מידי, ושיקרה מה שיקרה".

גם מהשטח נשמעו היום קריאות לבכירי רע"מ לפרוש מהקואליציה, ובכירים בהנהגת המפלגה אמרו ל-N12 כי יש לחצים כבדים מהשטח וגם מהתנועה לפרוש מהקואליציה ולהביא לפירוק הממשלה; "לא הכרנו לחצים כאלה בעבר, חוששים שהאירועים יצאו משליטה", אמרו הבכירים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר