התפוררות הקואליציה

אלו הדרישות של מפלגת רע"מ להישארות בקואליציה

ברקע המשבר החריף בקואליציה - מימין ומשמאל, רע"מ מציבה רשימת דרישות לראש הממשלה בנט, ביניהן; זירוז העברת התקציב שהובטח ומתן פתרונות לסוגיות התקועות אצל שרת הפנים שקד (חדשות)

יוני גבאי | כיכר השבת |
עבאס וחבריו (צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90)

ברקע המהומות בהר הבית ופרישתה הזמנית של רע"מ מהקואליציה, הערב (שני) מפרסם הכתב של חדשות 12, מוחמד מג'אדלה, את רשימת הדרישות של המפלגה, על מנת שישארו בקואליציה.

על פי הפרסום, עבאס דורש התחייבות מבנט על שמירת הסטטוס-קוו במסגד אל-אקצא - ומניעת תפילת יהודים ברחבות של הר הבית.

בנוסף, דורשים ברע"מ, הסכמה רחבה בקואליציה ליישום תוכנית החומש הכלכלית של החברה הערבית ויחד עם זאת לדאוג במהירות להעברת התקציבים של 30 מיליארד שקל - כשהם נותנים אולטימטום של שנה.

עוד בדרישות של מנסור עבאס ומפלגתו, יישום החלטות הממשלה בנגב ודרישה להכרה בכפרים הבלתי מוכרים של הבדואים בנגב וכן הסדרה של הכפרים המוכרים.

עבאס לא מסתפק בכך ודורש גם התחייבות בכתב של ראש הממשלה למתן פתרונות בנוגע למה שלטענתו שרת הפנים אילת שקד תוקעת, כשהוא מדגיש את נושא התכנון והבנייה, איסוף נשק ומיגור הפשיעה בחברה הערבית.

בכאן חדשות מדווחים הערב, כי עבאס נתון ללחצים גדולים מצד מועצת השורא שרוצה לראות אותו נוקט צעדים חריפים יותר - ולא קוסמטיים. מחר תתקיים פגישה בפורום מצומצם של חברי רע"ם והתנועה האיסלאמית, ובה ידרשו מעבאס לנקוט בצעדים חריפים יותר, עד פרישה מהקואליציה.

הכתבת יערה שפירא דיווחה: ‏כי בקואליציה קיבלו החלטה טקטית, והיא לשתוק על איומיו של עבאס בהפלת הממשלה, ולאפשר לו לנהל את האירוע מהבחינה התקשורתית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר