הצטרפו לשידור חי

היערכות שיא בי-ם; מעמד 'ברכת הכהנים' בכותל המערבי

מעמד ברכת הכהנים המסורתי בכותל המערבי פוצל השנה ליומיים והבוקר מתקיים חלקו השני • המשטרה ערוכה בכוחות גדולים מחשש למהומות • בהר הבית התפתחו עימותים • שידור חי (TV)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
(צילום: חיים גולדברג)

המונים משתתפים הבוקר (רביעי) במעמד ברכת הכהנים ברחבת הכותל המערבי, המעמד המסורתי שהחל לפני יובל מיסודו של הגה"צ רבי מנחם מנדל גפנר זצוק"ל בימי חול המועד פסח וסוכות, בו מברכים מאות כהנים את הקהל בברכה המשולשת הכתובה בתורה ואליה נוהרים רבבות משתתפים.

השנה, בשל לקחי אסון מירון, המשטרה החליטה לפצל את המעמד ליומיים, כאשר המעמד הראשון נערך ביום שני והבוקר נערך המעמד השני. עם זאת, נרשמה ירידה דרסטית במספרצ המתפללים בכותל המערבי בשל המצב הביטחוני והחשש של המתפללים.

כוחות גדולים של משטרה נערכו משעות הבוקר המוקדמות ונרפסו בדרכים לכותל המערבי בכדי למנוע תקיפת מתפללים ואוטובוסים העושים את דרכם למעמד.

כמו כן, כוחות הביטחון נפרסן בתוך הר הבית מחשש למהומות לאחר שהבוקר קבוצה של כעשרים פורעים החלו ליידות אבנים לעבר שוטרים, כוח יס"מ פיזר אותם וחלקם נכנסו לתוך המסגד, שם הם מתבצרים.

בתוך כך, במשטרה נערכים לקראת 'צעדת הדגלים' שמארגנים מספר ארגוני ימין במחמאה על יידוי האבנים. במשטרה לא אישרו את קיום האירוע, אך המארגנים הודיעו כי בכוונתם לקיימו כמתוכנן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר