שלב חדש במלחמה

במריופול משוכנעים: "הרוסים מתכוונים לירות במי שלא עונד סרט לבן"

מלחמה עזה ניטשת בין כוחות צבא רוסיה וצבא אוקראינה בעיר מריופול בדרום מזרח אוקראינה. חיילים אוקראינים רבים מתבצרים, וסגן ראש העיר מרתיע מירי לעבר תושבים (בעולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
ממראות המלחמה (צילום: ДСНС України)

כמעט חודשיים למלחמה הקשה באוקראינה: קרבות עזים ניטשים במריופול בדרום מזרח אוקראינה בין חיילים אוקראינים לחיילי צבא רוסיה. יועצו של ראש העיר טען כי בכוונת הרוסים לירות בתושבים שלא עונדים על ידם סרט לבן.

אלפים נהרגו לפי הערכות בעיר הגדולה. גורלם של כמה מחברי הקהילה היהודית בעיר, שלא הצליחו להימלט, אינו ידוע גם הוא. לדברי סגן ראש העיר כ-130 אלף תושבים נצורים בעיר.

כזכור, מאז החל ה"שלב השני" במלחמה, ניקזו הרוסים את כוחותיהם אל מזרח אוקראינה ובין היתר אל העיר מריופול בניסיון להכניע אותה ולכבוש אותה. היום (רביעי) בבוקר דווח כי הושגה הסכמה על פתיחת מסדרון הומניטרי מהעיר לנשים ילדים ומבוגרים.

כפי שדווח ב'כיכר השבת', הלילה התבטא נשיא אוקראינה, ולדימיר זלנסקי כי "אם לאוקראינה היה נשק טוב יותר המלחמה הזו כבר הייתה מסתיימת".

לדבריו: "בכל השיחות שלי עם מנהיגי העולם הדמוקרטי, אמרתי כי זה לא הוגן שאוקראינה נאלצת לבקש דברים שהשותפות שלה שומרות במחסנים במשך שנים. זוהי חובתן המוסרית של המדינות להגן על החירות, להציל את חייהם של אלפי אוקראינים

בהמשך נאומו, התייחס נשיא אוקראינה לדיווחים על חטיפת אזרחים ממריופול וערים מזרחיות אחרות לתוך רוסיה ואמר כי "גורלם של עשרות אלפי תושבי מריופול שהועברו לשטחים שבשליטת רוסיה אינו ידוע".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר