צפו בתיעוד

מאות בכיכר ספרא מפגינים כנגד גל הטרור

מאות מפגיני הימין הגיעו לכיכר ספרא בירושלים למחאה על גל הטרור בבירה. חבר הכנסת איתמר בן גביר אמר: "אף אחד לא עדכן אותי שאסור לי ללכת לשער שכם, אני הולך" (בארץ)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

החלה ההתארגנות לקראת צעדת הדגלים בעיר העתיקה. כעת נמצאים במקום מאות אנשים עם דגלי ישראל שהחלו לצאת לכיוון שער שכם. המשטרה חוסמת את הדרכים לשער שכם, המפגינים מנסים לפרוץ את המחסום של המשטרה בכיכר צה"ל. המפגינים אומרים: "אנחנו לא צריכים לפחד לסוע בקו 1 לכותל".

ח"כ בן גביר ביקש מקציני המשטרה לקבל צו שאוסר התנועה, אך לדבריו, קצין המשטרה קובי יעקובי מסרב להראות צו כלשהוא. כשבן גביר ביקש לראות את הצו נאמר לו, אתה יודע על זה בעל פה.

בן גביר הודיע שיישאר הלילה בכיכר צהל ויקים לשכה זמנית במקום וזאת במחאה על האיסור הלא חוקי של בנט לאפשר לו להיכנס לשער שכם.

גורם בכיר במשטרה מסר: "אלו ימים בהם משטרת ישראל מתוחה עד סף היכולות המבצעיות שלה. בסוף נעשה מה שיחליטו בדרג המדיני, אך כל תוספת כמו צעדת דגלים או לשכה של בן גביר בשער שכם פוגעת בהיערכות המשטרה בגזרות אחרות".

"אני מציע מהמיעוט הערבי האלים לא לנסות אותנו, אנחנו לא ניתן לפגוע בריבונות של ישראל בירושלים ולא בשום מקום אחר בארץ. מי שיעז לתקוף שוטרים ואזרחים ימצא מולו שוטרים נחושים ובלתי מתפשרים", אמר בן גביר.

כזכור, ראש הממשלה נפתלי בנט החליט היום (רביעי) למנוע את כניסתו של חבר הכנסת איתמר בן גביר לשער שכם. בן גביר התבטא בעקבות האירועים האחרונים כי יקים במקום לשכה - כפי שנהג בשכונת שמעון הצדיק. כעת, כאמור, בנט החליט למנוע את הגעתו.

לפי הודעת לשכת ראש הממשלה, הצעד נעשה בהמלצות השר לביטחון פנים, ראש שירות הביטחון הכללי (שב"כ) ומפכ"ל המשטרה.

"אין לי כוונה לאפשר לפוליטיקה קטנה לסכן חיי אדם", הסביר ראש הממשלה בנט. "לא אתן לפרובוקציה פוליטית של בן-גביר לסכן את חיילי צה"ל ואת שוטרי משטרת ישראל, ולהכביד על משימתם הכבדה ממילא.

"שוטרינו וחיילינו ימשיכו להתמקד בשמירה על ביטחון אזרחי ישראל, בירושלים ובכל רחבי הארץ, וימשיכו להילחם בנחישות בטרור הפלסטיני. מצעד הדגלים השנתי יתקיים במועדו הקבוע - יום ירושלים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר