שנתיים אחרי הפיגוע

מאסר עולם למחבל שרצח את הרב שי אוחיון הי"ד

עונש של מאסר עולם, וקנס כספי של כרבע מיליון שקל, הוטל על המחבל שרצח לפני כשנתיים את הרב שי אוחיון. בבית המשפט סימן המחבל 'וי' בידיו, וסולק מהאולם (חדשות, בארץ)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
הרב שי אוחיון (צילום: משפחתי)

בית המשפט המחוזי בלוד גזר היום (ראשון) את דינו של המחבל חליל דויכאת, שהורשע ברצח בנסיבות מחמירות של הרב שי אוחיון הי"ד, וכן בעבירות על חוק המאבק בטרור. על המחבל הוטל מאסר עולם ותשלום כספי בסך 258 אלף שקלים. בדיון התייצבו בני המשפחה בליוויו של עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו.

נזכיר כי בדיון הטיעונים לעונש שהתקיים בחודש שעבר התייצבה אלמנת הרב אוחיון מול המחבל ודרשה מבית המשפט לא להסתפק בעונש המקסימלי, אלאל לעשות ככל שידרש בכדי למצות עם המחבל את הדין.

האלמנה ביקשה מהשופטים למנוע מתן פרסים מהרש"פ למחבל. "אבקש שבית המשפט ימצה את הדין וישפוט את הרוצח הזה והמעשה האכזרי שהוא עשה. אבקש שבית המשפט יעשה כל מה שנדרש ולא יסתפק בעונש המקסימלי כדי שמעשים כאלו לא ישנו. ברגע שתפסקו לו את העונש, מדינת ישראל מאפשרת לו לקבל פרס. הוא והמשפחה שלו יקבלו תגמולים וכספים שמדינת ישראל תאשר אותם וזה בעצם פרס לטרור. חשוב לי שאדם אחר שיחשוב לקחת נפש יחשוב פעמיים מה הוא מסכן".

במהלך הדיון, התפרץ המחבל דויכאת מספר פעמים בקריאות הפרעה למהלך המשפט ולעדותה של סיוון אוחיון ואמר דברי גנאי על הנרצח. על בית המשפט צעק המחבל "אתם הטרוריסטים, אני לא טרוריסט". השופטים נאלצו במהלך הדיון להזהיר את המחבל שלא ימשיך להפריע למהלך הדיון.

עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו המייצג את משפחת אוחיון אמר לקראת גזר הדין" "היום צפוי להינתן גזר דין של מאסר עולם למחבל הרוצח. חשוב לחזור ולומר - במלחמה בטרור האכזרי לא די בענישה הפלילית כלפי המחבל אשר גדל בסביבה תומכת טרור. מדינת ישראל חייבת להפעיל כלי הרתעה עוצמתיים לייבוש הביצה, לרבות גירוש משפחת הרוצח מהארץ".

לפי כתב האישום עבד המחבל כפועל בניין באתר בניה בעיר. ביום הפיגוע לקח המחבל סכין בעלת להב באורך 14 ס"מ שהיתה דרך קבע במטבח אתר הבנייה, והחליט להמית באמצעותה אזרח או חייל ישראלים יהודים. זאת, לדבריו, "למען פלסטין, העם הפלסטיני, מסגד אל אקצא ואללה".

המחבל יצא מאתר הבניה וצעד רגלית לצומת, שם הסתובב במשך כשעה בחיפוש אחר קורבן והזדמנות מתאימים. המחבל הבחין ברב שי אוחיון הי"ד, בעל חזות חרדית, שצעד לכיוונו.

"או אז שלף הנאשם את הסכין מכיס מכנסיו ודקר את המנוח שלוש דקירות עמוקות בחזהו". הרב אוחיון קרא לעזרה, אך התמוטט. עובר אורח שהיה במקום הבחיין במתרחש וניסה להבריח את המחבל.

רק אז הואיל המחבל להניח לרב אוחיון, שכבר היה במצב אנוש. לפי כתב האישום החזיר המחבל את הסכין המגואלת בדמו של המנוח לכיס מכנסיו והחל להתרחק בהליכה מהמקום "כשהוא אף שוקל אפשרות לדקור באופן דומה ישראלים יהודים נוספים".

דקות ספורות לאחר מכן הצליחו כוחות הביטחון לאתר את המחבל ולהשתלט עליו. הרב אוחיון הי"ד הובהל לבית החולים בילינסון, אולם נקבע מותו אשר נגרם כתוצאה מהדקירות הקטלניות שדקר אותו המחבל.

לפי כתב האישום "גרם הנאשם בכוונה למותו של אדם.. מעשה טרור כהגדרתו.. אשר נעשה מתוך מניע מדיני, דתי, לאומני או אידיאולוגי, במטרה לעורר פחד או בהלה בציבור".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר