המערכת הפוליטית סוערת

"שלטון דיקטטורי"; התגובות להדחת שיקלי מימינה

תגובות הח"כים והשרים עדיין סוערות אחרי שח"כ עמיחי שיקלי הוכרז ברוב קולות הקואליציה כ"פורש" מסיעת 'ימינה', זאת לבקשתו של ראש הממשלה ויו"ר המפלגה, בנט (חדשות)

(צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

בתום דיון סוער שנמשך שעות ארוכות בוועדת הכנסת הערב (שני) הוכרז ברוב קולות הקואליציה על ח"כ עמילי שיקלי כ"פורש" מסיעת 'ימינה', לבקשתו של נפתלי בנט, ראש הממשלה ויו"ר המפלגה.

הדיון התנהל ססערה רבה וחברי כנסת רבים הוצאו מהוועדה, אחרי ההעברת ההחלטה התגובות עדיין סוערות וחברי כנסת רבים ממשיכים לתקוף בחריפות את המהלך.

יו"ר סיעת הליכוד ומרכז האופוזיציה, ח"כ יריב לוין, תקף בחריפות: "ההחלטה של ועדת הכנסת תיזכר לדורות בין המבישות שהיו בבית הזה. הציבור יודע היטב מי הפורש האמיתי מסיעת ימינה, ומי נצמד להבטחות אותן מסר לבוחר ערב הבחירות.ח"כ עמיחי שיקלי - כולנו איתך".

חה״כ קטי שטרית (הליכוד) הוסיפה גם היא: "אנשים שפרשו מכל הערכים והאידאולוגיה שלהם הפרישו את מי שעמד איתן על ערכיו והאידאולוגיה שלו. ‏אתם וההחלטה שלכם תיזכרו לדיראון עולם! להבדיל מכם, שיקלי לא הולך לשום מקום!".

ח"כ אורי מקלב (יהדות התורה) אמר: ''זו הצבעה מאוסה. ח"כ שיקלי לא כמו אחרים שדרשו תפקיד או טובת הנאה כזו או אחרת, מתחילת הקמת הקואליציה הודיע כי אינו יכול לחבור לקואלצית רשע שכזו וזאת למרות שהציעו לו 'שוחד פוליטי' רב. המאשים הופך לאשם, אתם לא ימינה אלא שמאלה. אתם במעשה זה שומטים לבנה נוספת של ממשלה המבוססת על שקר, עריצות ושלטון דיקטטורי'

יו"ר מפלגת נעם ח"כ אבי מעוז מהציונות הדתית אמר: "ההכרזה הבזויה והאומללה הזאת היא אות כבוד לעמיחי שיקלי ואות קלון לבנט ואנשי ימינה וכל הקואליציה. בעז"ה ח"כ שיקלי ימשיך לפעול בדרכו למען מדינת ישראל, ואנשי ימינה ימצאו עצמם בפח האשפה של ההיסטוריה הפוליטית של מדינת ישראל"

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר אמר: "שקלי אשריך, אות כבוד בשבילך. מציע לתת פרס ישראל לעמיחי שיקלי שנשאר נאמן לעקרונותיו בנחישות וללא מורא מהשלטון הדיקטטורי. כולם יודעים שההכרזה פוליטית. ימינה הוכרזה סופית כמפלגה הכי שקרנית ורמאית. גנבה את דעת קולות בוחריה והשתמשה בהם הפוך ממה שהבטיחה לפני הבחירות. הציבור יבוא עימם חשבון".

מנגד, במפלגות הקואליציה שיבחו את המהלך, מ"מ יו"ר הקואליציה, ח"כ בועז טופורובסקי אמר: "‏חה״כ שיקלי פרש מסיעת ימינה במעשיו ובדבריו. ועדת הכנסת קיבלה את ההחלטה הנכונה. ראוי שכל ח״כ שפועל באופן קבוע בניגוד להחלטות הסיעה והמפלגה אליה משתייך, יתפטר ויחזיר את המנדט למפלגתו. מזכיר לכולנו שבמדינת ישראל שמים פתק למפלגה ולא לאדם".

ח״כ עלי סלאלחה ממרצ תקף את חברי האופוזיציה מזווית אחרת וכתב: ״הלוואי וחברי האופוזיציה היו מגיעים לועדות, עובדים ונלחמים למען האזרחים כפי שהם עשו היום בדיון על ח״כ שיקלי. הלוואי.״

ח"כ איתן גינזבורג שניהל היום את דיון ההפרשה של ח"כ שיקלי כתב על היום שעבר: "ניהלתי היום דיון בוועדת הכנסת במשך 12 שעות, במהלכו הקשבנו לטיעונים של סיעת ימינה ושל חבר הכנסת שיקלי, וקיבלנו פרספקטיבה רחבה בנוגע לבקשת הסיעה. לבסוף התקבלה הכרעה נכונה וצודקת, וח״כ שיקלי הוכרז כפורש מסיעת ימינה".

"‏חבל שכמה ח"כים מהאופוזיציה שצמאים לכותרות באו לחרב את הדיון, לתקוף אותי ואת יועמ"ש הוועדה, ובעיקר להקשות על הצדדים להציג את עמדתם. בהתנהגותם הם בחרו להפוך את בית המחוקקים לקרקס ולבזות את הכנסת. בלב כבד נאלצתי להוציא את מי שלא איפשר לדיון להתנהל כראוי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר