בישראל מעריכים:

"הסיכוי להסכם הגרעין עם איראן - קלוש"

גורמים מדיניים סבורים: חתימת הסכם הגרעין עם איראן "מתרחקת בקצב הולך וגדל" • מטרת הנסיעה של היועץ לביטחון לאומי לוושינגטון - היערכות שההסכם לא ייחתם (ארץ)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

גורמים מדיניים בישראל סבורים כי חתימת הסכם הגרעין בין המעצמות לאיראן "מתרחקת בקצב הולך וגדל". לדברי בכיר ישראלי: מטרת הנסיעה של היועץ לביטחון לאומי לוושינגטון - תיאום היערכות לאפשרות שההסכם לא ייחתם לבסוף.

תפנית דרמטית בהערכה הישראלית באשר לסיכויי החתימה על הסכם גרעין בין איראן למעצמות. שני גורמים במערכת המדינית אמרו לעיתוןם "ישראל היום" כי כעת נראה שהסיכויים להסכם נמוכים ואפילו אפסיים.

לדברי הגורמים עדיין ייתכן מהפך מפתיע, שבסופו תהיה חתימה על הסכם הגרעין, אך "האפשרות שהצדדים יחתמו על הסכם בעתיד הנראה לעין, הולכת ומתרחקת בקצב אקספוננציאלי".

כזכור, עד לפני כחודש, ההערכה הרווחת במערכת המדינית והביטחונית בישראל היתה כי ארה"ב ואיראן יחתמו על הסכם גרעין. הערכה זו התבססה על הלהט של הממשל האמריקני לחזור להסכם המקורי משנת 2015, אשר רבים מבכירי הממשל הנוכחי היו בין מנסחיו. ברוח זו, ארה"ב ויתרה לאיראן בסוגיות רבות, מה שהוביל להתפטרות שניים מבכירי צוות המשא ומתן האמריקני.

טיוטת הסכם כבר הושגה, מועד לחתימה על ההסכם כבר היה על הפרק, אולם בשיחות וינה הצדדים נפרדו בהמתנה לתשובה מטהרן. איראן, מצידה, לא השיבה כי היא דוחה את ההסכם וגם לא כי היא מאמצת אותו, אלא העלתה שורה של תנאים חדשים ובראשם הוצאת משמרות המהפכה מרשימת ארגוני הטרור.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר