מגזין 'כיכר'

לא תאמינו: אפשר "לשמוע ווקאלי" עם חיוך רחב

מבקר המוזיקה של 'כיכר השבת' האזין לאלבום האקאפלה החדש של הזמר והיוצר ארי גולדוואג - "אקאפלה סול 9", וחזר כדי לספר לכם האם גולדוואג מצליח לעמוד בסטנדרט?! (מגזין)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
(צילום: יח"צ)

ימי ספירת העומר הגיעו ואיתם גם המסורת של הזמר היוצר ארי גולדוואג, שמוציא מדי שנה בימים אלו אלבום מוזיקה ווקאלית בסדרת 'אקאפלה סול' הנעימה שלו.

מבלי להיכנס לדיון ההלכתי סביב מוזיקת אקאפלה בימי ספירת העומר, ארי גולדוואג אוהב לעשות מוזיקה ווקאלית שמחה וזה לא מובן מאליו. כשעושים מוזיקה ווקאלית, הרבה פעמים בורחים דווקא למקום של מוזיקה איטית. מוזיקה איטית קלה יותר עיבוד, מסובכת מבחינת הדרישות המוזיקליות שנאלצות לדמות את המקצב ועוד, אבל גולדוואג בהחלט לא בורח מכך ויוצר מוזיקה משולבת במקצבים מהירים ואיטיים כאחד.

כשאני מאזין לאלבום החדש של גולדוואג, המוזיקה פשוט נעימה לי. מוזיקה נועדה לעשות לנו נעים באוזן ואת זה גולדוואג עושה ובגדול. נכון, יש אמנים שעושים מוזיקה ווקאלית מורכבת יותר, עם ביט בוקס מקצועי יותר, אבל במבחן התוצאה - האם נעים לשמוע אותו, התשובה היא חד משמעית כן וזה אחד הדברים הכי חשובים במוזיקה.

באלבום החדש בסדרת האקאפלה שלו, גולדוואג משלב שירים מאלבומו החדש והכיפי שיצא ממש לפני חג הפסח בשילוב שירים ישנים יותר שלו. זהו כבר אלבומו התשיעי של גולדוואג בסדרה זו, ומפעם לפעם רמת הביצוע עולה והופכת לטובה יותר.

האלבום החדש מכיל 11 רצועות והוא נפתח בלהיט של אלבומו האחרון והחדש - "גישמאק להיות יהודי". כל השירים מלבד שניים (גם הם מתוך אלבומו האחרון), הם בלחניו של גולדוואג, מלחין ויוצר מוכשר, שיצר בשנים האחרונות לא מעט להיטי ענק דוגמת 'עברי אנוכי', 'יש תקווה', 'עם אחד', 'לא נפסיק לרקוד' ועוד, כשגולדוואג אחראי באלבום החדש גם על ההפקה והעיבודים המוזיקליים.

אל תפספסו את 'מה רבו' עם איציק קפלוביץ את 'אחת שאלתי' המרגש עם חזקי ליבוביץ', 'דרור יקרא' כיפי, את 'משה' היפיפה ואת 'ליום האחרון' שחותם את האלבום.

אני כמובן ממליץ לכם לאחר ספירת העומר להאזין לאלבום החדש וה"רגיל" של גולדוואג. זהו אלבום שמח מלא באנרגיות חיוביות, דבר שבהחלט אין הרבה במחוזותינו, אבל תוכלו כבר עכשיו לקבל טעימה איכותית משירים אלו באלבום הווקאלי שלו.

  • להערות, הארות ומתכונים בדיליי למופלטות ללא קלוריות: nl@kikar.co.il

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר