"איוולת, פרס לטרור"

הפיגוע בבני ברק: בג"צ מעכב את הריסת בית המחבל

למרות החתימה על צו ההרס, הוציא בג"צ צו ביניים המעכב את הריסת בית המחבל. בן גביר תקף את השופטים. "פרס לטרור והזמנת הפיגוע הרצחני הבא", מסר נציג השוטר שנרצח (חדשות)

ב. ניסני | כיכר השבת |
הפיגוע המחריד בבני ברק (צילום: Avshalom Sassoni/Flash90)

‏בג״צ הוציא היום (שלישי) צו ביניים המעכב את הריסת בית המחבל שביצע את הפיגוע בבני ברק, לפני למעלה מחודש.

כזכור, לפני כשבוע וחצי חתם מפקד פיקוד המרכז, אלוף יהודה פוקס, על צו החרמה והריסה לבית בו התגורר המחבל דיא חמארשה. הצו נמסר למשפחתו. כעת, כאמור, הוצא צו ביניים.

בן גביר מיהר להגיב ולתקוף: "הסירוב בהריסת בית המחבל הטרוריסט במהירות, מוביל לחוסר הרתעה ופיגועים נוספים. צריך לבצע רפורמה במערכת אכיפת המשפט ולמנות שופטים עם אג'נדה ציונית יהודית שמחוברים לרחשי העם, להוראות החוק, המוסר, הצדק והיושר שקובעים 'הבא להורגך השכם להורגו'".

שי גליק מנכל בצלמו שמייצג את משפחת השוטר אמיר חורי שנרצח בפיגוע מסר: "גם בימים אלו שהטרור משתולל בג"ץ ממשיך באיוולת שלו, ובמקום לקיים דיון במקום נותן צו ביניים ואז דוחה את הדיון לעוד זמן רב ואז גם דוחה שוב את הפסיקה ודוחה את מועד ההרס של בית המחבל.

"אנחנו דורשים מבג"ץ לקיים באופן מיידי את הדיון ולאשר להרוס את הבית בהקדם. כל רגע שבית המחבל עומד על תילו זה פרס לטרור והזמנת הפיגוע הרצחני הבא. על בג"ץ למלא את חלקו במניעת הטרור ומרחץ הדמים הבא למען ביטחונם של אזרחי מדינת ישראל וכמובן למען עשיית הצדק למיגור הטרור".

המחבל יצא למסע הרג קטלני חמישה בני אדם נרצחו במסע הירי הרצחני שביצע בשתי זירות שונות בבני ברק. לבסוף הוא נורה ונוטרל בידי איש כוחות הביטחון, בפיגוע נרצחו הרב יעקב שלום הי"ד בן 36 ואב ל-4, הרב אבישי יחזקאל הי"ד, בן 29 ואב לילד קטן, השוטר רס"מ אמיר חורי ז"ל ושני אזרחים זרים.

על פי הפרסום של ג'וש ברינר ב'הארץ', נטען כי בשנת 2011 המחבל פנה לארגון הג'יאהד האיסלאמי, בבקשה לבצע פיגוע התאבדות, בהמשך הוא אף שילם לפעיל של הארגון על מנת לקנות מטען נפץ.

לבסוף הוא נתפס על ידי כוחות הביטחון, בבית המשפט נקבע עימו הסדר והמחבל טען: "אני מקווה שההסכם עם התביעה הצבאית יכובד ויעזור להפחית בעונש על מנת שאצא מהכלא ואחיה חיים נורמליים. אני רוצה עוד לעשות בגרות וללמוד באוניברסיטה".

במסגרת ההסדר עונשו נקבע רק על שנתיים וחצי, השופט רס"ן סמזר שגוג הסביר כי "הנאשם היה קטין, לא היה סיכוי ממשי לתכנית, מגיע ממשפחה נורמטיבית שיפעלו לשיקומו. הוא לקח אחריות והתחרט". חמארשה ריצה שנתיים וחצי בכלא הישראלי ובשנת 2013 שוחרר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר