הנתונים מתפרסמים

מחריד: כמה פעוטות נפטרים ב'מוות בעריסה'?

בעשור האחרון מצאו את מותם 376 פעוטות שנפטרו כתוצאה ממוות בעריסה - כך עולה ממסמך רשמי אותו ביקש מקלב • מהמסמך עולה: הסיכוי למוות - גובר אצל בנים (בריאות, ארץ)

קובי אטינגר | כיכר השבת |
יוזם הדיון, אורי מקלב (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90 )

לאור דרישת חבר הכנסת אורי מקלב מ'דגל התורה', שר הבריאות כתב מסמך רשמי, בו הוא פירט כמה פעוטות מצאו את מותם כתוצאה ממות בעריסה.

על פי המסמך השמי אותו שיגר שר הבריאות אל מזכיר הכנסת דן מרזוק, בעשור האחרון מצאו את מותם שלוש מאות שבעים ושש פעוטות, ממוצע של 23 פעוטות בשנה.

מקלב. יזם כאמור דיון שהתקיים בוועדה לפניות הציבור בטרם יצאה הכנסת לפגרת חג הפסח, בדיון התברר כי למרות שישנו מכשיר ייעודי להתרעה מפני הסכנה, משרד הבריאות אינו מעודד את השימוש בו.

לפי הנתונים של משרד הבריאות מוות בעריסה, מהווה הסיבה המובילה בתמותת תינוקות בין הגילאים 1-12 חודשים. 90% ממקרי המוות מתרחשים עד גיל 6 חודשים, הסיכוי למוות בעריסה בבנים גבוהה פי 1.5 מאשר בבנות. יוזם הדיון ח"כ הרב אורי מקלב: "אנחנו עסוקים בהצלת חיים של תינוקות וחסרי ישע. בעידן של היום צריך לעשות חשיבה מחדש איך מגייסים אמצעים טכנולוגיים כדי למנוע מקרי מוות מיותרים".

נציגת משרד הבריאות ד"ר דינה צימרמן, מנהלת המחלקה לאם וילד הסבירה, כי אין המלצה לשימוש באמצעים אלקטרוניים. ככל הידוע לנו אין אף מדינה שאימצה שימוש במכשור אלקטרוני. אך בסיכום הדיון הנחו חברי הכנסת את הגורמים המקצועיים במשרד הבריאות להבהיר את העמדה שלו ולהפיץ אותה בצורה רחבה וברורה לציבור.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר