סערת השיפוץ והאוכל ברעננה

הוצאות בנט - חוקיות?! "היועמ"שית החליטה בניגוד לכנסת"

עו"ד זאב לב, יועמ"ש "התנועה למשילות ודמוקרטיה", טוען כי יועמ"שית משרד רה"מ, ברנע פרגו, פעלה בחוסר סמכות, ולכן הוצאות שיפוץ ביתו הפרטי של בנט נעשו בניגוד לחוק • צפו (הכלכלית)

רפאל כהן | כיכר השבת |
עו"ד זאב לב באולפן 'כיכר' (צילום: אברומי לינשה, כיכר השבת)

ראש הממשלה נפתלי בנט, שבשבועות האחרונים עסוק בניסיון לשמור על חיי הקואליציה הרעועה במיוחד שלו, התעסק בשבוע שחלף בביקורת ציבורית הולכת וגדלה על הוצאות ביתו הפרטי ברעננה, בו משפחתו גרה מאז שהושבע לתפקיד, בעוד המעון הרשמי ברחוב בלפור בירושלים נותר שומם.

אחרי סדרת כתבות ב'חדשות 13' לשכתו פרסמה את נתוני הוצאותיו המלאות, מהן עולה כי בנט ומשפחתו הוציאו סכומים נכבדים על חשבון משלם המסים, כגון 24,700 שקלים לאוכל מדי חודש או כ-14,000 שקלים לניקיון. למרות כל זאת, בדיווחים נאמר כי הכל נעשה ע"פ חוק, אבל לפי "התנועה למשילות ודמוקרטיה" - זה כלל לא בטוח.

"היועצת המשפטית של משרד ראש הממשלה, שלומית ברנע פרגו, קבעה במכתב ששלחה לבג"ץ, ולכאורה עבר את אישור היועץ המשפטי לממשלה הקודם (הד"ר אביחי מנדלבליט; ר"כ) כי המעון הוא גם רשמי וגם פרטי, ומשני הצדדים ההחלטה הזו בעייתית משפטית. אם ביתו של בנט הוא המעון הרשמי נכון להיום, הרי שהיועצת המשפטית החליטה דבר בניגוד לחוקי הכנסת", טען עו"ד זאב לב, היועץ המשפטי של "התנועה למשילות ודמוקרטיה", בריאיון לרפאל כהן ב"הכלכלית".

"גם אם הכל נכון ואין השבחה של הבית, ועדת הכספים הגדירה בחוק את גבולות הוצאות ראש הממשלה, ובהחלטה הזו נכתב כמה פעמים כי המעון הרשמי יהיה בירושלים. אם כך - אין לה את הסמכות החוקית לשנות את החלטת המחוקק ולאפשר הוצאות במעון פרטי כאשר 'אין' לכאורה מעון רשמי. בנוסף, באשר ההגדרה החלקית, שבדברים מסוימים כגון אבטחה זה מעון רשמי, ובדברים מסוימים כגון היעדר הפגנות זה מעון פרטי - מה הדבר הזה? תחליטו: או שזה מעון רשמי ואז תתמודדו - או שזה מעון פרטי ואז תפסיקו עם הבלבול הזה. בכל מקרה, דרישתנו עכשיו היא לעצור את העבודות כל עוד אין תשובה סופית באשר למעמד הבית", אמר עו"ד לב.

עו"ד זאב לב ורפאל כהן (צילום: אברומי לינשה, כיכר השבת)

למרות הביקורת על עו"ד שלומית ברנע פרגו וכתוצאה מכך גם על ראש הממשלה בנט, עו"ד לב הדגיש כי לתפיסתו האישית צריך לאפשר מעין 'הוצאה חופשית' של מנהיג המדינה ומשפחתו, בגלל הרווח שיכול להיווצר לכולנו כאזרחים: "ראש הממשלה הוא בעל תפקיד חשוב יותר מכל מנכ"ל משרד שקיים, וכל החלטה שלו יכולה להניב לנו מיליארדי שקלים ולהשפיע על חיי אדם. לכן, לדעתי, אנחנו צריכים לעשות הכל כדי שראש הממשלה יהיה מושקע אך ורק בניהול המדינה - אבל כיום יש מסגרת חוקית וצריך לשמור עליה, וכך גם היועצת המשפטית".

במשפטו האחרון הוסיף עו"ד לב כי תפיסה זו, התומכת במתן תמיכה כמעט מוחלטת לראש הממשלה ולמשפחתו כדי לאפשר לו לעבוד בלבד, מתחברת גם לתפיסתו בדיון מעורר מחלוקת: האם ראוי שראש הממשלה ייחקר ויועמד לדין בזמן כהונתו, כפי שנעשה עם מספר ראשי ממשלה בעבר, המוכר והמפורסם בהם בנימין נתניהו. "מבחיתני אותו הדבר זה בהליכים פליליים: אדם שהחלטותיו יכולות להציל חיי אדם - ואנחנו לוקחים לו את הזמן לחקירות? זה טירוף הדעת", טען.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר