אמר ומחק

ראש עיריית רמת גן: "היה יותר קל למות בשואה"

כרמל שאמה הכהן, ראש עיריית רמת גן, העלה דברים שאמר בטקס הזיכרון לשואה בעירו: "הכי קל היה להתייאש ואפילו להיקטל בשואה". אחרי כשעתיים - הפוסט נערך (חדשות ארץ)

שאול כהנא | כיכר השבת |
(צילום: משה שי, פלאש 90)

יום הזיכרון לשואה ולגבורה מהלך על שני נתיבים: מחד, זיכרון ששת המיליונים שנרצחו בשואה האיומה אך ורק בשל היותם יהודים, ומאידך, סיפוריהם של השורדים, שבדבריהם מעלים על נס את זוועות הנאצים ועוזריהם נגד העם היהודי.

ראש עיריית רמת גן, כרמל שאמה הכהן, עלה הערב (רביעי) לנאום בטקס הרשמי בעירו הגדולה, כפי שנוהגים כל ראשי העיריות והמועצות המקומיות ברחבי הארץ, אך היה חתום על אמירה נוראית במידה יוצאת דופן.

בדבריו לשורדי השואה אמר שאמה הכהן: "הרי הכי קל היה להתייאש ואפילו להיקטל בשואה - הכי קשה היה לשרוד את תלאותיה ואז עוד להקים מדינה ולהילחם עליה בכדי שיהיה לנו ולדורות הבאים אחרינו בית, דגל וביטחון שלמשרפות ולמקלחות לא יקחו אותנו כצאן".

בדבריו בעצם אמר ראש העיר כי ששת המיליונים שנספו, בהם זקנים, נשים וטף שנרצחו במאות דרכים נוראיות ולא אנושיות, "התאיישו" ולכן נרצחו.

רק כשעתיים לאחר שהעלה את הדברים בדף הרשמי שלו ברשת החברתית 'פייסבוק' ועורר סערה, ערך שאמה הכהן, חבר כנסת ושגריר ישראל באונסק"ו לשעבר, את דבריו ושינה את נאומו: "הכי קשה היה לשרוד את תלאות השואה ואז עוד להקים מדינה ולהילחם עליה בכדי שיהיה לנו ולדורות הבאים אחרינו בית, דגל וביטחון שלמשרפות ולמקלחות לא יקחו אותנו כצאן".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר