הריקול הגדול

מפעל 'שטראוס' יסגר למשך שלושה חודשים

חברת 'שטראוס' התבשרה הבוקר, על ידי בכירי משרד הבריאות, כי בעקבות גילוי דגימות הסלמונלה וביצוע הריקול הגדול, המפעל יסגר לבחינה למשך שלושה חודשים (חדשות)

דוד הכהן | כיכר השבת |
(צילום: David Cohen/FLASH90)

מכה כלכלית קשה: חברת 'שטראוס' התבשרה הבוקר (חמישי) על ידי בכירי משרד הבריאות, כי בעקבות גילוי דגימות הסלמונלה וביצוע הריקול הגדול בתולדות ישראל, המפעל יסגר לבחינה למשך שלושה חודשים.

מנכ"ל משרד הבריאות, הפרופ' נחמן אש, ד"ר שרון אלרעי פרייס, ראש שרותי בריאות הציבור והגב' פנינה אורן שניידור ראש שרות המזון הארצי במשרד הבריאות, הגיעו הבוקר למפעל שטראוס שבנצרת על מנת לעמוד מקרוב אחר הכשלים שארעו.

עוד לפני ביצוע הסיור הוחלט באופן דרמטי כי בעקבות הכשלים שהתגלו ומציאת הסלמונלה במוצרי החברה, תו האיכות של המפעל ישלל והוא יסגר לבדיקה למשך שלושה חודשים, המשמעות היא כי שטראוס לא תוכל להמשיך לשווק ולייצר ממתקים במפעל בנצרת.

‏מנכ"ל משרד הבריאות, הפרופ' אש אמר: "החלטנו להשהות את תו התקן של מפעל שטראוס לשלושה חודשים". ראש שירותי בריאות הציבור, הד"ר אלרעי-פרייס הסבירה כי "נמצאו כשלים בתהליכים. המפעל יפיק לקחים".

על פי הדיווח של עינב קרנר, חברת 'שטראוס' עודכנה על ההחלטה, שככל הנראה התקבלה כבר לפני ההגעה למפעל, רק במהלך הסיור, על פי הדיווח, משרד הבריאות שלח הבוקר מכתב בו הודיע לה על השהיית תו התקן, אך ב'שטראוס' לא הספיקו לקרוא אותו ועודכנו על ההחלטה רק במהלך הסיור.

כזכור, בתחילת השבוע הודיעה חברת 'שטראוס' כי החליטה לאסוף את כל מוצרי השוקולד שייצרה בחודשיים האחרונים, זאת לאחר שבבדיקה שגרתית שנערכה במפעל השוקולד של עילית, התגלו מספר דגימות של סלמונלה בקו הייצור, בו יש חומר גלם לייצור מוצרי שוקולד.

מדובר בריקול הגדול בתולדות המדינה, שיעלה לחברה - השנייה בגודלה בישראל, עשרות מיליוני שקלים, שכן מלבד האיסוף היזום של כלל מוצרי השוקולד של החברה מהחנויות, החברה תשמיד גם את כל הסחורה שקיימת במפעל ועדיין לא יצאה לשיווק, כאמור, כעת מכה כלכלית נוספת מגיעה לחברה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר