"פערים במשמעת"

בית המשפט הצבאי הרשיע חייל בהרג חברו

בית הדין הצבאי הרשיע היום את סמ"ר מ׳, לוחם לשעבר בחטיבת הנח"ל, בעבירה של המתה בקלות דעת וגרימת מותו של סמ"ר יונתן גרנות ז"ל באירוע מלפני למעלה משנה (צבאי)

שלומי מלוביצקי | כיכר השבת |
יונתן גרנות ז"ל (צילום: משפחה)

בית הדין הצבאי הרשיע היום (חמישי) את סמ"ר מ׳, לוחם לשעבר בחטיבת הנח"ל, בעבירה של המתה בקלות דעת וגרימת מותו של סמ"ר יונתן גרנות ז"ל לפני למעלה משנה.

בהכרעת הדין התקבלו טענות התביעה הצבאית ונקבע כי סמ"ר מ׳ ביצע שורת פעולות בנשק מסוג "רוגר", למרות שלא הוכשר להשתמש בו, מ' לחץ על הדק כלי הנשק באופן שהוביל לירי הקטלני שפגע בסמ"ר יונתן גרנות ז"ל והביא למותו. כאמור, סמ"ר מ' הורשע בעבירה של המתה בקלות דעת ועונשו של החייל ייגזר בחודש הבא לאחר שמיעת הטיעונים לעונש, כעת מ' שוהה במעצר בית.

לאחר מותו הטראגי של יונתן ז"ל, מונתה ועדת המומחים לבחינת ההיבטים הפיקודיים ביחס לנסיבות מותו של סמ"ר יונתן גרנות ז"ל. הוועדה מצאה שורה של פערים ברמת המשמעת, המקצועיות והתרבות בהכנת האימון ובשגרת הפלוגה, ובעקבותיה ננקטו שורה של צעדים פיקודיים נגד המפקדים המעורבים.

על פי הנחיית הרמטכ"ל בעת קבלת ממצאי הוועדה, ובהמשך לאירועים חריגים נוספים, התקיים בחודש מרץ האחרון בכלל יחידות צה"ל שבוע בסימן ׳סדרי בראשית' - תכנית המסדירה שורה של נורמות ונהלים לניהול השגרה ביחידות צה״ל ולמניעת עבריינות בנשק. הרמטכ"ל הדגיש, במסגרת סיכום הוועדה, שמדובר באירוע חמור מאוד ומצער, שיש ללמוד אותו וממנו לעומק.

מדובר צה"ל נמסר: "צה"ל ימשיך לפעול למיגור התופעה ולהוקעתה, וכן למיצוי הדין במקרי עבריינות בנשק. צה"ל משתתף בצערה של משפחת גרנות ז"ל וימשיך ללוותה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר