במהלך הטקס בכנסת • צפו

אקוניס לבכירה הגרמנית: "לא אסלח לעולם"

בטקס "לכל איש יש שם" שהתקיים היום במשכן הכנסת נשא דברים ח"כ אופיר אקוניס: "אני לא שוכח ולא סולח, ולא אסלח למעשה השטן הזה - לעולם" • צפו בדבריו החריפים (אקטואלי)

ארי טננבוים | כיכר השבת |
"לעולם לא אסלח". אקוניס בטקס. (צילום: דוברות הכנסת)

היום (חמישי) הגיעה לביקור בישראל נשיאת בית הנבחרים הגרמני - הבונדסטאג, בארבל באס, לרגל יום הזיכרון לשואה והגבורה ונחכה הבוקר בטקס "לכל איש יש שם" במשכן הכנסת.

ח"כ אופיר אקוניס (הליכוד) נאם בטקס ופנה לבאס תוך שהוא תוקף את גרמניה: "אחרים אולי מסוגלים לסלוח לגרמנים. אני לא שוכח ולא סולח, ולא אסלח למעשה השטן הזה - לעולם".

כזכור, בטקס, שנערך כמחצית השעה לפני הצפירה הכללית, אמרה נשיאת הבונדסטאג, נציגת המדינה שלפני כשמונה עשורים טבחה ביהודים ללא רחם: "אני מרכינה ראשי בענווה ובבושה בפני קורבנות השואה. אסור לנו לשכוח ולא נשכח. מאשמתנו ההיסטורית נובעת מחויבות. עלינו להילחם בנחישות נגד האנטישמיות על כל גילוייה, ועלינו לשמר ולהחיות את הזיכרון ולהעבירו לדורות הצעירים".

במעמד ביקשה באס להדליק נר זיכרון הנושא את שמה וסיפורה של הנספית אירמה נתן, אשר התגוררה בעיר דיסבורג, שם נמצא ביתה הפרטי של הנשיאה. נתן היתה ראש ועדת הרווחה של הקהילה היהודית בדיסבורג, עד שגורשה משם עם בעלה באפריל 1942, בדיוק לפני 80 שנה, למחנה המעבר איזביצה, שם נרצחו.

"על ברכיה של אירמה לא ישבו מעולם נכדים או נינים שיכולים להעלות זיכרונות היום ולספר סיפורי משפחה. משפחה נמחקה, וכמעט גם תרבות בת מאות שנים. עמי נושא באחריות לכך", אמרה לאחר ההדלקה.

צפו

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר