"משניות לעילוי נשמתו"

'האיש עם הלב הגדול': הלך לעולמו ח"כ לשעבר אילן גילאון

חבר הכנסת לשעבר, אילן גילאון, הלך הלילה לעולמו לאחר שסבל ממחלה קשה • בן 65 היה במותו • משפחתו: "האיש עם הלב הכי גדול שיש" • פוליטיקיאים מימין ומשמאל סופדים לגלאון (אקטואליה)

ישי כהן | כיכר השבת |
אילן גילאון (Moshe Shia/FLASH90)

חבר הכנסת לשעבר ואיש מר"צ, אילן גילאון, הלך הלילה (ראשון) לעולמו לאחר שסבל ממחלה קשה. בן 65 היה במותו.

בהודעה שנמסרה מטעם משפחתו נכתב: "הלך לעולמו האיש עם הלב האדום הכי גדול שיש. מנהיג פועלים שדוגל בשלום, צדק חברתי, וציוני גדול. מצטערים מאד כמשפחה וגם כישראלים".

במהלך השנים תקף גלאון ז"ל תופעות של אפליית חרדים. כך לדוגמא, בשנת תשע"ח עת הציבור החרדי הודר מהפארקים בגבעת שמואל על ידי העירייה, תקף גלאון וטען בשיחה עם 'כיכר השבת': "מדובר במקרה ברור של אפלייה מכוערת המתבססת על שנאת האחר. מבעד למסך התירוצים של עיריית גבעת שמואל, ניכר כי היא פועלת מתוך מטרה מכוונת למנוע ממשפחות חרדיות להגיע לפארקים שבשטחה".

נשיא המדינה, יצחק הרצוג ספד לגלאון: "אילן גילאון, חבר אהוב, משרת ציבור ולוחם חברתי נחרץ הלך הבוקר מאיתנו, כמה עצוב. מטובי שליחי הציבור שידענו. אזכור אותו תמיד כמנהיג חברתי ערכי, ישר, נאמן לדרך ואהוב על הבריות שגבר על מגבלה וכל עכבה, יהי זכרו ברוך".

ראש הממשלה, נפתלי בנט, ספד: "אילן גילאון, מחברי הכנסת החרוצים שידעה הכנסת ואיש ישר עם לב ענק, הלך הבוקר לעולמו בטרם עת. הוא היה עובד קשה על מנת לפתור בעיות פרטניות של אזרחים שפנו ללשכתו.

"נהג לומר "חבר כנסת צריך לקבל החלטות כאילו הוא זקן, עני וחולה, ולא כאילו הוא צעיר, עשיר ובריא". תנחומים וחיבוק גדול למשפחת גילאון".

ראש האופוזיציה, בנימין נתניהו, ספד: "רעייתי שרה ואני מצטערים צער עמוק על פטירתו של חבר הכנסת לשעבר אילן גילון ז"ל, ושולחים תנחומים למשפחתו.

"האנושיות שקרנה ממנו שלו התעלתה מעל מחלוקות פוליטיות. הוא נתן לה ביטוי סמלי כששלח לנו צנצנת ריבה פרי ידיו לרגל זכייתו של אבנר בחידון התנ״ך.

"אף שהיינו יריבים פוליטיים קיימנו קשר לבבי לאורך השנים. למרות שלא הסכמנו על הרבה דברים, תמיד יכולתי לזהות שפעילותו הנמרצת נעשתה מתוך אמונה שלמה בצדקת דרכו - ועל כך הערכתי אותו מאוד. הוא יחסר לי. יהי זכרו ברוך".

שר החוץ, יאיר לפיד, ספד: "דמעה על אילן גילאון. אחד הטובים שבינינו, איש ציבור, אידיאולוג, ישר כמו סרגל וחכם וגם מצחיק. כבר לא מייצרים אותם כאלה".

שר הבריאות ויו"ר מרצ, ניצן הורוביץ ספד: "‏אילן איננו. איש עקרונות, לוחם, והכי חשוב - בנאדם, מענטש. זה גם מה שהוא הכי החשיב - להיות בנאדם.

"אילן אהוב, אתה שותף וחבר שלי המון שנים. לא יכול להאמין שהלכת. אילן זה גם משפחה חמה - יהודית, הילדים, הנכדים, ומיליון חברים. עכשיו כואב מאוד".

יו"ר הציונות הדתית, ח"כ בצלאל סמוטריץ ספד: "ברוך דיין האמת. איש אמת היה אילן. אילן גילאון היה בר פלוגתא כמעט בכל נושא ובמקביל אחד האנשים הראויים והאהובים בפוליטיקה הישראלית.

"איש עקרונות, מענטש ומעל הכל איש טוב וראוי. אילן יחסר מאד. יהי זכרו ברוך".

ח"כ דוד ביטן מהליכוד ספד לו: "הצטערתי מאוד לשמוע על מותו בטרם עת של חבר הכנסת לשעבר אילן גילאון, אילן היה ח"כ נמרץ שעמד על עמדותיו האידיאולוגיות בנחרצות, למרות שהוא בא מהשמאל שיתפנו פעולה בהמון דברים ובמיוחד בחוק הנכים".

יו"ר ש"ס, אריה דרעי, ספד: "כואב על פטירת ח״כ לשעבר אילן גילאון. אילן היה איש עם לב ענק, אדם שנלחם כל חייו למען השכבות החלשות והנזקקות ובעיקר אדם טוב שהיה אהוב על כולם. אלמד משניות במשך כל השנה לעילוי נשמתו. תהיה נשמתו צרורה בצרור החיים".

ח"כ מירב בן ארי ספדה לו: "ארבע שנים היית לי הזכות לשבת ליד לוחם הצדק חכ לשעבר אילן גילאון. ארבע שנים בוועדה העבודה והרווחה אני חכית צעירה והוא שועל קרבות ותיק, לוחם למען האנשים והנשים הכי חלשים בחברה הישראלית. שליח ציבור אמיתי, אוהב אדם ואת משפחתו היפה וכן גם מכין ריבות לתפארת עצוב לי מאוד. יהי זכרוך ברוך".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר