הפילוג בסאטמר

החסידים תקפו את הגבאי; האדמו"ר תקף: "קרני רשעים"

הפילוג בסאטמר הגיע לנקודת רתיחה, לאחר שחסידים תקפו את הגבאי המיתולוגי של האדמו"ר מהרי"י בעת שעלה לציון ה'ברך משה' זיע"א • בתגובה, תקף האדמו"ר: "אין פוצה פה" (חסידים)

שימי שפר | כיכר השבת |
(צילום: חיים גולדברג)

הפילוג בחסידות סאטמר בין קהילת האדמו"ר מהר"א, לבין קהילת האדמו"ר מהרי"י, אשר ידע בשנים האחרונות בעיקר מורדות, הגיע במהלך השבוע האחרון לנקודת רתיחה, לאחר שקבוצה של עשרות בחורים צעירים תקפו במהלך השבוע האחרון את הגבאי המיתולוגי של אדמו"ר מהרי"י, הרה"ח ר' משה פרידמן (משה גאבע), בעת העליה לציונו של הרבי ה'ברך משה' מסאטמר זיע"א, שיום פטירתו חל בתאריך כ"ו בניסן.

קבוצת הבחורים קראו לעברו קריאות גנאי שכללו בין היתר צעקות ודחיפות סביב הגבאי שעלה להתפלל על ציונו של הרבי זצ"ל, צעקות שנמשכו אף במהלך העליה לציון של האדמו"ר, ועד עזיבתו את מתחם בית העלמין במונורו.

בתגובה לכך תקף הרבי (מהרי"י) את המעשים במהלך דברים שנשא בסוף השבוע לעיני החסידים ואמר, כי "מזה עשרות שנים ישנה תופעה שמתרחשת ביום ההילולא של ביזוי והכאת יהודים, כאשר אין פוצה ומצפצף - אף אחד לא עשה דבר כדי לעצור את המעשים".

האדמו"ר הוסיף ותקף כי "לא יתכן שיהודים צריכים לחשוב פעמיים האם הם יכולים לעלות ולהתפלל על הציון, בגלל מעשים שנמשכים שנים רבות שהם מבחינת 'קרני רשעים' מצד אנשים שמבזים ומרביצים ליהודים, כאשר הדרך של 'קרנות צדיק' הוא באמצעות תפילה בלבד".

"יש להם הנהגה שתומכת בירידה לחייהם של יהודים, כולל פגיעה בפרנסתם ובהריסת שמחות של בני המשפחות שלהם, כל זה בכוח של 'קרני רשעים' אשר גורמים לחילול ה' ולחילול הקודש, ההיפך הגמור מכבוד שמיים", אמר הרבי והוסיף כי עלינו להמשיך בהקמת בתי כנסיות ובתי מדרשות כדי להרבות כבוד שמיים כפי רצונו של הרבי זצוק"ל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר