"דילמה קשה"

גורמים ברע"מ: הקואליציה הגיעה לסוף דרכה

דיווח: למרות הפגישה היום בין ראש הממשלה למנסור עבאס, חברי מפלגתו בטוחים, כי הקואליציה הגיעה לסוף דרכה, וכעת נמצאים בדילמה - הם לא רוצים להיות הראשונים שיפרקו (ארץ)

יוני גבאי | כיכר השבת |
ארכיון: בנט עם עבאס במליאת הכנסת (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90 )

ראש הממשלה בנט שספינת הקואליציה שלו מתנדנדת, נפגש היום (ראשון) עם אחד מבכירי הקואליציה - יו"ר רע"מ מנסור עבאס, שאמנם פרש זמנית מהממשלה לצורכי יח"צ, אך ממשיך כל העת במגעים עם בנט ולפיד- זאת ככל הנראה למרות ההתנגדות של חלק מחברי מפלגתו.

על פי הפרסום הערב של עמית סגל ב'החדשות', העימות שהיה אמש בין מנהיג חמאס בעזה סינוואר לעבאס (סינוואר תקף את עבאס "השותפות שלך בממשלה - בגידה, לפשע שלך אין כפרה". עבאס הגיב "אף אחד לא יגיד לנו מה לעשות". י"ג), הוריד לעבאס נקודות רבות בקרב חברי מפלגתו, שאף מאיים בפירוק הקואליציה.

על פי הדיווח, גורמים במפלגה, מעריכים כי ממשלת בנט-לפיד - בדרך לקריסה - אך כעת השאלה היא מתי היא תיפול, האם בימים הקרובים עד שבועות, או שיצליחו להנשים אותה לעוד עשרה חודשים - אז תקציב המדינה חייב לעבור.

לדברי סגל, עבאס נמצא בדילמה קשה מאוד, מכיוון שהוא מעוניין מאוד בהמשך קיומה של הממשלה, אך במידה והיא תתפרק - הוא לא רוצה להיות חלק מהממשלה בעת הפירוק - כי דבר זה ייפגע מאוד בקרב בוחריו.

על פי הדיווח של מוחמד מג'דאלה, עבאס נפגש היום עם בנט והשניים סיכמו על מתווה הדרגתי לחזרת רע"מ לקואליציה - כאשר חלק מדרישותיו של עבאס - ייענו בחיוב. אך מנגד הבעיה של עבאס היא, שיש קבוצה רועשת בקרב חברי רע"מ שמתנגדים בחריפות לחזרה לממשלה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר