נערכים להפלת הממשלה

ח"כ בש"ס: גפני צודק, אסור ללכת לאופוזיציה רק בגלל ביבי

"הלכנו אחרי נתניהו 4 מערכות בחירות, זה גם מה שהציבור שלנו רצה, אבל לא ייתכן ששוב נלך אל הלא נדע רק בגלל נתניהו, ברור שגפני צודק, צריכים חשבון נפש", התבטא ח"כ בולט בש"ס (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
נתניהו ודרעי. ארכיון (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)

ימים לפני פתיחת מושב הקיץ של הכנסת, בסיעות החרדיות נערכים לקראת נפילתה של ממשלת בנט-לפיד והמתח במסדרונות הכנסת גובר.

אם עד לאחרונה שמענורק את בכירי 'יהדות התורה' שקראו להקמת ממשלה עוד בכנסת הנוכחית, גם אם לא בראשות בנימין נתניהו, הרי שהערב גם במפלגת ש"ס החלו להישמע קולות דומים.

בינתיים, ראש האופוזיציה נתניהו מנסה להרגיע את הרוחות ב'יהדות התורה' ובצהריים הוא נפגש עם היו"ר משה גפני. במהלך הפגישה זעם נתניהו על הציטוטים של גפני בחודש האחרון והקריאה שלו להקים ממשלת ימין עוד בכנסת הנוכחית, ממשלה גם אם לא בראשות נתניהו.

עד כה זוכה נתניהו לשקט מצד תנועת ש"ס. היו"ר, אריה דרעי, הורה לחברי הכנסת לחדד את המסר הבא: אנחנו רוצים ממשלת ימין בראשות נתניהו, הוא המועמד, אנחנו לא מתערבים לסיעת הליכוד מי יהיה המועמד שלה לראשות הממשלה.

אך מאחורי הקלעים נראה כי גם בקרב בכירי ש"ס התסכול מהמצב גובר, עשרה חודשים מאז עזבו הסיעות החרדיות את ספסלי הקואליציה לטובת ספסלי האופוזיציה, משם הם צופים על גזירות הממשלה בדת ומדינה ובכלכלה.

בשיחה עם 'כיכר השבת' התבטא אחד מחברי הכנסת הבולטים בש"ס: "ברור שגפני צודק, יש לך ספק? אסור ללכת לאופוזיציה רק בגלל נתניהו, תראה איזה מחירים אנחנו משלמים".

לדבריו: "הלכנו אחרי נתניהו 4 מערכות בחירות, זה גם מה שהציבור שלנו רצה, זה היה בצדק ולא בחסד, אבל לא ייתכן ששוב נלך אל הלא נודע רק בגלל שנתניהו לא יכול להרכיב ממשלה - גם אם הטענות שלו נכונות, גפני צודק שצריך חשבון נפש".

הח"כ הדגיש: "בניגוד לגפני לא נצא ל'קמפיין' בנושא, את מה שדרעי חושב - והוא חושב בדיוק כמו גפני ונתניהו יודע זאת - הוא יגיד לנתניהו בארבע עיניים, לא בתקשורת".

"צריך גם לזכור", הוסיף הח"כ הספרדי: "בניגוד ל'יהדות התורה' לנו יש מנדטים של מזרחים שאינם חרדים, הם רוצים יהדות של ש"ס וימין של נתניהו, אסור לנו ללכת על הראש של ביבי, נמשיך עם המסר 'ביבי צריך אריה חזק' בתקווה שבאמת גם יצליח להרכיב ממשלה. אם זה לא יקרה, נתניהו מעצמו צריך להבין שהגיע הזמן לקחת צעד אחורה, לאפשר לימין ולחרדים להקים ממשלה, גם אם לא בראשותו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר