בילוי אידיאלי לחרדים

כך 'מרפי' מתכוון להציק לכם ביום העצמאות

ימי חופשה כמו יום העצמאות, הם זמן המועד לפורענות. אם לא תתכוננו נכון ליום הזה, כנראה שתשלמו על כך ביוקר. 'כיכר השבת' מציע - כך תנצחו את 'מרפי' ביום העצמאות (משפחה)

ישראל גינצבורג | כיכר השבת |
חרדי ביום העצמאות. אילוסטרציה (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

יום העצמאות הוא אחד הימים הכי לא ברורים למשפחה החרדית. הבנות לא לומדות, הבנים ממשיכים כרגיל, וההורים נעים בין יום שכולו תורה, יום חופשי, או סתם משמשים כ'בייביסיטר' לילדים שבחופשה.

אז נכון, כישראלים אנחנו אוהבים להסתמך על שיטת ה'יהיה בסדר'. אנחנו מעדיפים להדחיק את קיומו של היום ואיכשהו 'להחליק' אותו, אולם אסור לנו לשכוח את ההוא שאורב לנו מעבר לפינה ועל פניו חיוך זדוני - מרפי כמובן.

אתם צודקים. כמובן שאנחנו לא מתיימרים לנצח אותו, אולם ננסה לתת לו את מרחב התמרון הקטן ביותר, ונגרום לו להעדיף להציק למשפחות אחרות במקום למשפחה שלכם.

1. הבנים בחיידר: אם עשרה קבין של קיטורים ירדו לעולם, ילדי החיידר לקחו תשעה מהם, ולפעמים בצדק. הם רואים את אחיותיהם שזוכות ליום חופש, והעיניים שלהם יוצאות מחוריהם. גם הם היו שמחים לחגוג והם ממש לא צריכים סיבה למסיבה. אז נכון, הרב'ה הסביר להם היטב מדוע אנחנו לא חוגגים את יום העצמאות כהלכתו, ומדוע אנחנו לא קוראים את ההלל, אולם הם עדיין לא הצליחו להבין מדוע להם לא מגיע יום של חופש.

עצה שלנו - תבינו אותם, תביעו אמפתיה, אבל אל תיבהלו מהמסכנות שלהם. ככה זה - החיים לא תמיד הוגנים.

2. אוויר צח? הצחקתם את מרפי! כבר שבוע שאתם מתכננים לצאת ביום העצמאות לטבע ולנשום אוויר צח, אולם מהר מאד תגלו שביום העצמאות יש בפארקים יותר אנשים מאוויר.

כשאתם יוצאים לטיול תזכרו שלא רק אתם חיכיתם לרגע השחרור הזה. לא רק אתם נמסים בשמש, ולא רק אתכם מעצבן לשלם עשרה שקלים לשלגון בסיסי - כפול מספר הנפשות של משפחתכם - בתוספת שלגון לילד שנחצה לו הארטיק ברגע שהוא פתח אותו ונפל לרצפה - כשהתברר שהביטוח לא מכסה מקרים שכאלו למרות מחירו היקר של הנכס.

עצה שלנו: רוצים לנשום אוויר צח? תתמזגנו במזגן - ב'יום שכולו תורה'.

3. יש לכם בת מתבגרת? מרפי עלול להרגיש מיותר- כמובן שיש בנות מדהימות שעוזרות להורים ושומרות על הילדים הקטנים, אבל לא כולם זכו לאושר הזה. יש מתבגרות (יש גם מתבגרים, אך למרבה המזל הם בישיבות) שאלופות בלהוציא לכם את הנשמה בפינצטה, ויעשו הכל כדי להשניא עליכם את צמד המילים "יום חופש".

"למה תמיד אני? למה רק אנחנו לא? מתי כבר נצא? מתי כבר נחזור? וכמובן, מילת המפתח "אוף" המתווספת למגוון המילים שיסבירו לכם שביצעם פשע ממש חמור כנגד בתכם המתבגרת, וכנראה שעוד תקבלו זימון לבית הדין בהאג.

עצה שלנו: תערכו תיאום ציפיות, ותבהירו לבת שלכם בליל התקדש חג: "אנחנו הורים גרועים, קחי בחשבון שאנחנו כנראה נתעלל בך.

4. נו 'בקטנה'... - אתם מוכנים ליציאה, מסתדרים בזוגות על יד הדלת ומתכוננים לרדת לרכב, אולם לבוס יש תוכניות אחרות. הוא מתקשר אליכם בדחיפות וחייב לסייע ללקוח מחו"ל במשהו שרק אתם יכולים לעזור.

אתם מנסים להסביר לו שמדובר ביום חופש, ושהילדים (במיוחד זאת המתבגרת) הולכים להתהפך עליכם, אבל אז הוא שולף את מילת הקסם שתמיד עובדת לו: "נו בקטנה...", ואתם מתייצבים למשימה שכמובן לוקחת שעה בתיווכו של מיודענו מרפי.

עצה שלנו: כשהבוס משתמש ב-'נו בקטנה' - תפעילו מולו את הקסם הנגדי הנקרא "5 דקות", ותאמרו לו שכמובן שתסייעו לו בשמחה אבל "בעוד 5 דקות". הוא כבר מכיר את ה-5 דקות שלכם ויעדיף להסתדר לבד.

אז לסיכום - כיצד תעבירו את יום העצמאות בצורה רגועה ושמחה, ושתמלא אתכם באושר?

היינו מגלים לכם, אבל ברור לנו שאיכשהו מרפי יעקוף את השיטה, אז אם יש לכם רעיונות אתם מוזמנים לשתף את הגולשים בתגובות.

אז איך מנצחים את מרפי ומצליחים לייצר אווירה טובה ורגועה?
מפנימים את העובדה שלא הטיול מייצר את המצב רוח - אלא מצב הרוח מייצר את הטיול.

גם לאושר וגם למתחים ולכעסים יש פוטנציאל להשתלט עליכם.
אז מי יצליח להכנס? מי שתחליטו לפתוח עבורו את הדלת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר