"בחודש האחרון לא היו נרצחים"

השר בר-לב חשף סוד מדינה על פקודו שנהרג במדינת אויב

בריאיון שקיים היום השר לביטחון פנים, הוא חשף את מקום נפילתו של פקודו ברק שרעבי מ'סיירת מטכ"ל' • עוד אמר בריאיון; "בחודש האחרון לא היו נרצחים, בחודש לפני היו פיגועים קשים" (בארץ)

ב. ניסני | כיכר השבת |
השר בר לב (צילום: אריה לייב אברמס, פלאש 90)

השר לביטחון פנים עמר בר-לב, התראיין הבוקר (שלישי) ל'כאן', וחשף בשידור פרטים על חלל צה"ל ברק שרעבי ז"ל - שנפטר בעת שהיה מפקדו בסיירת מטכ"ל.

לפני 38 שנים (בשנת 1984), נפל ברק שרעבי ז"ל, באחת ממדינות האויב, בריאיון חשף בר-לב את שם המדינה וזאת למרות האיפול שהוטל על המבצע המורכב, שבאופן חריג, עד היום, כאשר אחד מבני משפחתו מתראיין, נציגי הסיירת מלווים את הריאיון, כדי שהמשפחה לא תסגיר היכן הוא נפל.

למרות פליטת הפה של השר בר-לב והמבצע שנחשף, לאחר הריאיון המדובר הצנזורה הצבאית, אסרה לפרסם את מקום המבצע. למרות האיסור שהטילה תחילה הצנזורה, לאחר שהריאיון כבר דלף לכל המקומות, היא התירה לפרסם, כי שרעבי נהרג בסוריה.

בר-לב על פקודו שרעבי ז"ל (קרדיט: קלמן וליברמן, כאן רשת ב)

יצוין, כי בהכנת המבצע האסטרטגי בו נפל שרעבי, השתתפו שר הביטחון באותו הזמן יצחק רבין, האלוף אהוד ברק ומפקד הסיירת עמר בר-לב, כאשר המפקד בשטח היה חבר הכנסת אבי דיכטר.

באתר יזכור של משרד הביטחון נכתב כי שרעבי נהרג במלחמת שלום הגליל: "ביום כ"ה בכסלו תשמ"ה (18.12.1984), נפל סמל-ראשון ברק בעת מילוי תפקידו והובא למנוחת עולמים בבית-הקברות הצבאי בנס-ציונה. הוא השאיר הורים ושתי אחיות".

"לא היו נרצחים בחודש האחרון"

כאשר נשאל בר-לב בהמשך הריאיון על דברי חברו נחמן שי שאמר- "יצאנו בשלום מחודש רמדאן", הגיב בר לב בעוד אמירה מוזרה, מקוממת ומבישה: "בחודש האחרון לא היו נרצחים, בחודש שלפניו היו פיגועים קשים והמשטרה מצאה את עצמה חוצצת בגופה בין אותם טרוריסטים לאזרחי המדינה".

"אני חושב שמשטרת ישראל פעלה בתבונה בגמישות רבה מאוד בסיטואציה המאוד רגישה הזאת של חודש הרמדאן, כשהיה גם פסח ופסחא של הנוצרים. ואני חושב שזה לא מובן מאליו. לצערנו, לפני שנה לא הייתה פעולה כזאת ודרדרו אותנו למבצע שאף אחד בישראל לא רצה אותו".

עוד הוסיף בר-לב: "אנחנו עם 15 נרצחים בחודש הרמדאן ואנחנו עם מאות ואלפי נרצחים לאורך השנים מקום המדינה ועד היום. בחודש האחרון לא היו נרצחים, ובחודש הקודם היו פיגועים קשים. המשטרה מצאה את עצמה חוצצת בגופה".

בר-לב: "לא היו פיגועים בחודש האחרון" (קרדיט: קלמן וליברמן, כאן רשת ב)

לאחר הסערה התקשורתית שפרצה בעקבות דבריו המבישים, הגיב בר לב ואמר: שהוא מצר על ההתבטאות שלו שלא היו נרצחים בחודש האחרון.

יצוין, כי שתי המעידות של בר-לב בריאיון האחרון, אינן הפליטות היחידות שלו, כאשר בעבר רצה לתפוס את המחבל שחוסל בבאר שבע, כשלאחר מכן כתב בחשבונו ברשת החברתית סוג של בדיחה על טעותו הבלתי נתפסת, והוסיף חטא על פשע. השר התייחס לפעילות משטרתית שתפסה הברחת נשקים בצפון, והוסיף בסיום הציוץ: "לא נשקוט עד שלא נשים את המבריחים בכלא ונעמיד אותם לדין", עם סמליל קורץ, וכן, צייץ בטעות על נופלים בחיסול הימ"מ והתעמת עם בן גביר לאחר הפיגוע בבני ברק.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר