מתפללים וזוכרים

הגאון רבי יצחק דוד גרוסמן מצטרף לאמירת התהילים: "אין דבר יותר נפלא מזה"

הגאון רבי יצחק דוד גרוסמן, רבה של מגדל העמק וחבר מועצת הרבנות הראשית, מברך את מיזם 'כיכר השבת' - "מתפללים וזוכרים", לאמירת פרקי תהילים לזכרם של חללי מערכות ישראל: "אין דבר יותר נפלא מזה, יש בזה הכול" • צפו (חרדים)

(צילום: באדיבות המצלם • הפקה: איציק אוחנה)

הגאון רבי יצחק דוד גרוסמן, רבה של מגדל העמק וחבר מועצת הרבנות הראשית, מברך את מיזם 'כיכר השבת' - "מתפללים וזוכרים", לאמירת פרקי תהילים לזכרם של חללי מערכות ישראל וחללי פעולות האיבה.

>> הכנסו עכשיו וקחו על עצמכם
ספר תהילים או אפילו פרק אחד - לזכרו של אחד הנופלים
<<

"המיזם הזה", אומר הרב גרוסמן, "שהציבור שלנו יגידו פרקי תהילים לעילוי נשמת החיילים שמסרו את נפשם על קדושת השם, זה דבר נפלא, כי בזה אנחנו מכבדים אותם, כל הנשמות עולות עלייה.

"כשיהודי אומר פה פרק תהילים עבור הנשמה, גם הנשמה למעלה מהללת את הקב"ה, הם מסרו את נפשם עבורנו, עבור הארץ, עבור ארץ ישראל".

הרב מוסיף ואומר כי "במה אנחנו יכולים להחזיר להם? רק ברוחניות, שנזכור אותם על ידי תפילה, זה כל העניין שעושים 'א-ל מלא רחמים', זה גם כל העניין של 'יזכור' - שאנחנו אומרים 'יזכור אלוקים את נשמת...', מה זה יזכור? השם לא זוכר? צריך להגיד לו לזכור? אלא שבורא עולם רוצה לשמוע מלמטה שמבקשים את זה, בפרט על החיילים שמסרו את נפשם לכזה דבר עצום.

"זו התאחדות, עם ישראל מאוחדים. שנדע שאנחנו, כל אחד ואחד, מעריך ויודע את גודל זכותם, הרמב"ם אומר שמלאכים לא יכולים לעמוד במחיצות של אלו שמסרו את נפשם.

"ההורים שלהם - ההורים השכולים, כשהם רואים שכלל ישראל מתאחד ומחבק את הילדים שלהם, אין דבר יותר נפלא מזה, יש בזה הכול, אהבת ישראל, אהבת ארץ ישראל, אמונה, חיזוק וקירוב, אני בלי נדר גם כן אומר, כל אחד יגיד.

"ועל ידי זה השם יעזור ש'לא נוסיף לדאבה עוד', שנוכל לחיות בארץ בעזרת השם מתוך ביטחון בקב"ה, שמחה ונחת, ונזכה לגאולה השלימה אמן ואמן".

>> הכנסו עכשיו וקחו על עצמכם
ספר תהילים או אפילו פרק אחד - לזכרו של אחד הנופלים
<<

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר