מי שינה את המקום?

ההתעלמות מהרב הראשי: ח"כ טייב במתקפה על בנט

ראש הממשלה הזכיר בנאומו ביום הזיכרון את כל הדרג הבכיר של המדינה, אך לא הזכיר את הרב הראשי לישראל. הח"כ מש"ס תקף: "בנט התעלם ממרן - שכיבד את הנופלים" (ארץ)

יוני גבאי | כיכר השבת |
מקום מושב הראשון לציון (צילום: מתוך הטקס הממלכתי )

ראש הממשלה נפתלי בנט נאם היום (רביעי) בעצרת יום הזיכרון בהר הרצל, בנוכחות סגל א', כאשר במשך כדקה וחצי הקפיד להזכיר את כל הבכירים שנכחו במקום, אך "שכח" להזכיר את הרב הראשי והראשון לציון, הגאון הרב יצחק יוסף. ראש הממשלה בחר להזכיר את כל בכירי המדינה, גם כאלו הנחשבים בדרג נמוך יותר מהרב הראשי, אך אותו לא הזכיר.

בעקבות התקרית, שלח חבר הכנסת יוסי טייב מש"ס לראש הממשלה נפתלי בנט מכתב מחאה על "ביזוי כבוד התורה", כהגדרתו.

"הושבת מרן פוסק הדור, הראשון לציון רבנו יצחק יוסף, במקום שאינו מכבד את מעמד יום הזיכרון - חמורה ביותר, אך חמור שבעתיים כשבנט נואם ומתעלם מנוכחותו של מרן שהטריח עצמו להפסיק מלימודו ולהגיע לכבד את הנופלים הי"ד. אל דאגו, כבודו של מרן וזיו הדרו חיים וקיימים לעד", כתב טייב.

ח"כ טייב, שנכנס לכנסת לאחר פרישת יו"ר ש"ס אריה דרעי מהכנסת כחלק מעסקת הטיעון, הוסיף במכתבו לבנט כי הוא דורש לדעת מי שינה את מקום הישיבה של הראשון לציון והאם ראש הממשלה מתכוון להתנצל על הפגיעה.

יצוין כי אין זו הפעם הראשונה שתקרית כזו קורית לראש הממשלה, וזה קרה בשנה שעברה לראש האופוזיציה כיום בנימין נתניהו, ששכח להזכיר - ולאחר מכן התקשר להתנצל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר