המהומות בהר הבית

המשטרה עצרה 21 חשודים בהפרות הסדר

21 חשודים בגירים וקטינים נעצרו על ידי המשטרה בגין הפרת הסדר הציבורי וידוי אבנים וחפצים בשעות הבוקר המוקדמות במהלך עליית יהודים להר הבית; "אפס סובלנות" (חדשות ארץ)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
(צילומים: דוברות המשטרה)

משטרת ישראל עצרה 21 חשודים בגין הפרת הסדר הציבורי וידוי אבנים וחפצים בשעות הבוקר (חמישי) המוקדמות בהר הבית.

כזכור, על אף החשש מהסלמה ביטחונית וחרף ההוראה המפורשת של גדולי ישראל ושל הרבנות הראשית, עוד טרם הקמת המדינה, האוסרת על כניסה למקום הקדוש ביותר לעם היהודי, כ-300 יהודים עלו הבוקר להר הבית.

ע"פ תיעוד שהופץ ברשתות החברתיות, כמה עשרות יהודים שהלכו יחדיו קראו הלל ברחבת הר הבית, למרות איסור המשטרה על קיום תפילות יהודיות סדירות במתחם. בנוסף, שני נערים יהודים שהניפו בהר הבית את דגל ישראל הוצאו מהמקום ע"י המשטרה.

יהודים בהר הבית, הבוקר (ללא קרדיט)

בעקבות כך, במהלך תחילת הביקורים בהר הבית, החלו עשרות מפרי סדר ערביים בקריאות הסתה והפרת הסדר הציבורי, תוך יידוי אבנים וחפצים אחרים לעבר כוחות המשטרה המאבטחים את הביקורים ושומרים על הביטחון והסדר באזור. מפרי הסדר נהדפו בתוך זמן קצר, נכנסו לתוך המסגד והחלו להתפרע ולהשליך חפצים מתוכו תוך גרימת נזק למסגד.

כתוצאה מהפרת הסדר האלימה נפצעו שני שוטרים באורח קל ונזקקו לקבלת טיפול רפואי. המשטרה פעלה להשיב את הסדר על כנו ובשעות האחרונות היה שקט במקום.

במהלך השעות האחרונות נעצרו על ידי כוחות המשטרה של מחוז ירושלים 21 חשודים, בגירים וקטינים, זאת בחשד שנטלו חלק פעיל בהפרות הסדר, יידו אבנים, כסאות וחפצים אחרים לעבר הכוחות, התבצרו והתפרעו במקום. החשודים שנעצרו נלקחו לחקירה במשטרה.

המעצרים (דוברות המשטרה)

מדוברות המשטרה נמסר: "המשטרה תמשיך לפעול במקומות הקדושים לשמירת הביטחון, הסדר וחופש פולחן למתפללים, לצד קיום ביקורים בבטחה ובהתאם לנוהג הקיים. כל מי שיפר את הסדר במקומות הקדושים וינהג באלימות מכל סוג שהיא- יטופל בנחישות ובאפס סובלנות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר